Wśród umiejętności i kompetencji, jakie powinien posiadać każdy pracownik bez wątpienia na uwagę zasługuje umiejętność zarządzania czasem i sobą w czasie. Odpowiednia organizacja swoich obowiązków, odpowiedni plan zajęć i prawidłowe określanie rzeczy ważnych i mniej ważnych może okazać się niezwykle istotne zarówno w życiu codziennym każdego z nas, jak i w pracy zawodowej.
Aby skutecznie i efektywnie realizować swoje zadania, pracownik musi umieć zaplanować swoje czynności. Oprócz planowania samych czynności, ważne jest również, aby zaplanować wszystkie zadania, jak dużo czasu może zająć realizacja poszczególnych czynności, czy choćby określenie, z jakich elementów można zrezygnować, aby jeszcze szybciej i skuteczniej zrealizować główny cel zadania.
Zarządzanie czasem i sobą w czasie jest tak istotną umiejętnością, że bardzo często pracodawcy decydują się zorganizować szkolenie zarządzanie czasem, podczas którego pracownicy mają okazję dowiedzieć się, jak być jeszcze bardziej skutecznym i efektywnym w swoich działaniach.
Uczestnicy szkoleń mogą nauczyć się również, jak odróżniać czynności bardziej i mniej istotne, jak rezygnować z poszczególnych zadań, a także w jaki sposób eliminować czynności, które przyczyniają się wyłącznie marnotrawieniu czasu.
Pracownicy, którzy doskonale radzą sobie z zarządzaniem sobą w czasie potrafią znacznie przyczynić się do sukcesu całego przedsiębiorstwa. Ich działania są doskonale zaplanowane i przemyślane, pozwalając na doskonałą realizację zadań w wyznaczonym czasie. Jednocześnie, pracownicy potrafiący zarządzać sobą w czasie okazują się być niezwykle przydatni w organizacji, bowiem najlepiej radzą sobie z realizacją powierzanych zadań.
Dzięki szkoleniu pracowników w zakresie zarządzania własnym czasem przedsiębiorcy mogą zyskać doświadczonych pracowników, doskonale radzących sobie z zadaniami, a przy tym mogą zaoszczędzić środki finansowe, jakie w innym przypadku musieliby poświęcić na zatrudnienie jeszcze jednego, dodatkowego pracownika, który musiałby realizować część tych zadań.