Bariery komunikacyjne w procesie komunikowania.

Obecnie na świecie żyje około 8 miliardów ludzi. Natomiast historycy szacują, że odkąd powstała Ziemia, przewinęło się przez nią około 108 miliardów ludzi. Wszędzie, gdzie się tylko nie obrócimy otaczają nas ludzie. Jesteśmy już do tego przyzwyczajeni, ponieważ człowiek jest już taką jednostką przystosowaną do życia w stadzie. Zatem potrzebuje innych ludzi do tego, by przeżyć. Jeśli żyjemy w społeczeństwie to musimy się jakoś porozumiewać z resztą osób, które nas otaczają. 

8 czerwca 2018
zdjęcie - Bariery komunikacyjne w procesie komunikowania.
 
Obecnie na świecie żyje około 8 miliardów ludzi. Natomiast historycy szacują, że odkąd powstała Ziemia, przewinęło się przez nią około 108 miliardów ludzi. Wszędzie, gdzie się tylko nie obrócimy otaczają nas ludzie. Jesteśmy już do tego przyzwyczajeni, ponieważ człowiek jest już taką jednostką przystosowaną do życia w stadzie.

Zatem potrzebuje innych ludzi do tego, by przeżyć. Jeśli żyjemy w społeczeństwie to musimy się jakoś porozumiewać z resztą osób, które nas otaczają. I jakby spojrzeć wstecz to sposób komunikacji interpersonalnej znacznie ulegał zmianie. Dzisiaj nie jest problemem porozumienie się z bliską nam osobą, która aktualnie mieszka na drugim końcu świata.

Natomiast niektórzy ludzie mają problem z komunikacją z drugą osobą, która stoi przed nim twarzą w twarz. Kiedyś było odwrotnie. Z czego to wynika? Jakie są przyczyny braku komunikacji międzyludzkiej?
 
Nauka, która zajmuje się badaniem komunikacji między ludzkiej i wszystkich innych procesów, które zachodzą między ludźmi nazywana jest psychologią. Zatem psychologia wyróżnia kilka podstawowych barier, które mogą zaburzyć komunikację międzyludzką.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Czujesz się nie rozumiany przez innych? Chcesz lepiej zarządzać swoim czasem i umiejętnościami? Odwiedź nasz dział szkoleń interpersonalnych i wybierz interesujące Cię szkolenie np: szkolenia komunikacja, zarządzanie czasem szkolenie, szkolenie radzenie sobie ze stresem

Oto i one: odmienne poglądy postrzegania świata, inne języki mowy, głośny hałas, szum, emocje, np. gniew, miłość, niezgodność komunikatów mowy ciała z komunikatami słownymi, nieufność wobec drugiej osoby. Wszystkie te czynniki znacznie wpływają na to, jak odbieramy drugą osobę, czy nam się dobrze z nią rozmawia, czy chętnie rozmawiamy z daną osobą.

Jeśli jakaś bariera występuje pomiędzy Tobą a twoim rozmówcą, wówczas warto potrenować pewne techniki, które sprawią, że wasza bariera zostanie zniwelowana, bądź chociaż częściowo zmniejszona.

Warto zatem dostosować swój poziom wiedzy do poziomu wiedzy drugiej osoby, aby to co mówimy było dla niej zrozumiałe. Warto rozmawiać mową ogólnie znaną dla rozmówcy, ponieważ wszelkiego rodzaju żargony czy slangi mogą sprawić, że nasz rozmówca nas nie zrozumie.

Warto także nie dawać nie ponosić emocjom podczas rozmowy, ponieważ zakłócają one całkowicie sposób naszego pojmowania. Warto zatem zwracać uwagę na takie szczegóły, ponieważ nie tylko znajomość języka jest ważna w procesie komunikacji.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.