To wszystko, co ludzie o Tobie mówią, kiedy wychodzisz z pokoju, określić możemy marką osobistą. Być może nie jesteś do końca zadowolony ze swojej marki. Dzięki zastosowaniu poniższych rad, na nowo wykreujesz swoją markę.
5 kroków do zmiany swojego wizerunku:
1. Wytycz swój cel
- Zastanów się, co chcesz osiągnąć.
- Zdefiniuj swoje ambicje, cele i role życiowe, które chcesz odgrywać – jest to niezbędny etap. Bez wyznaczenia celów nie wiesz, do czego dążysz!
- Cele sformułuj w formie operacyjnej, tzn. zawierającej konkretne efekty, które chcesz osiągnąć (np. zdam egzamin C2 z angielskiego, zaproponuję szefowi nową strategię marketingową, zapiszę się do klubu mówców, aby doskonalić moje umiejętności związane z wystąpieniami publicznymi, wezmę udział w międzynarodowym konkursie).
2. Wykorzystaj to, co Cię wyróżnia
- Co jest Twoim niepowtarzalnym atutem? Co to znaczy „być sobą” w Twoim przypadku? Co sprawia, że ludzie Cię zapamiętują? Zdefiniuj swoje mocne strony i je wykorzystaj.
- Pamiętaj, że nawet cechy, które mogłyby być uznane za słabości, możesz uczynić swoim atutem.
- Przykład: Ania zaczęła pracę jako nauczycielka w szkole podstawowej. Dzieci ją uwielbiały, gdyż jej lekcje były ciekawe i prowadzone w miłej atmosferze. Dyrektorka szkoły zauważyła jednak, że na lekcjach pani Ani jest znacznie większy hałas niż u innych nauczycieli. Postanowiła przeprowadzić hospitację jej zajęć wraz z rozmową na temat stosowanych przez nią metod. Dyrektorka, przyzwyczajona do tradycyjnego modelu edukacji, była zaskoczona niezwykłą aktywnością i entuzjazmem uczniów do nauki. Była także pod wrażeniem metod stosowanych przez Anię. W efekcie nabrała większego zaufania do pracy nauczycielki i poprosiła ją o przeprowadzenie warsztatów z kreatywnych metod nauczania dla innych nauczycieli.