Fazy rozmowy telefonicznej. Podstawy i przygotowanie

Klientowi dzwoniącemu do firmy przede wszystkim zależy na szybkim i skutecznym załatwieniu swojej sprawy.

zdjęcie - (the_title())

Podawanie klientowi swojego nazwiska i numeru telefonu
Odbierając telefon, należy podać klientowi nazwę firmy, do której się dodzwonił i nazwisko osoby, z którą rozmawia.

  • Firma „Emeritum” Patrycja Nowak, dzień dobry…;
  • Dzień dobry, firma „Emeritum”, Patrycja Nowak, czym mogę służyć?

Jeżeli klient został do nas przełączony z innego działu, również należy się przedstawić, poinformować, z jakim działem został połączony:
  • Dział reklamacji, Patrycja Nowak, dzień dobry…;
  • Dzień dobry, dział reklamacji, Patrycja Nowak, czym mogę służyć?

Na zakończenie rozmowy – jeśli kontakt będzie w przyszłości ponawiany − warto podać numer bezpośredniego telefonu oraz przypomnieć imię i nazwisko osoby, z którą rozmawiał. Ułatwi to klientowi poruszanie się w obrębie firmy i docieranie do właściwego rozmówcy.

I Faza: Przed rozmową – przygotowanie:
  • Przygotuj się szczególnie dobrze do rozmowy, którą masz odbyć. Pamiętaj, że masz do dyspozycji tylko swój głos − ani gestykulacja, ani kontakt wzrokowy, ani prospekty, itp. nie wchodzą w grę. Również czas, który masz do dyspozycji, jest z reguły bardziej ograniczony niż w trakcie rozmowy twarzą w twarz.

  • Wybierz jak najlepszą porę na telefon − czas krótko po rozpoczęciu pracy, jak również krótko przed jej końcem, nie jest najlepszy do prowadzenia rozmów i podejmowania decyzji przez klientów. Na podstawie własnej praktyki spróbuj wybierać najbardziej dogodne terminy telefonowania.

  • Uśmiechnij się, zanim złapiesz za słuchawkę − tylko pogodny człowiek może w efekcie odnieść duże sukcesy w sprzedaży.
Jak skutecznie rozmawiać przez telefon? Jakich technik można użyć? Sprawdź listę szkoleń oferowaną przez Gammę i zobacz działy: szkolenie otwarte, szkolenie zamknięte, szkolenie rozwój osobisty. Zapraszamy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.