Jak kierować czasem w pracy?
Efektywne zarządzanie czasem może w dużym stopniu poprawić naszą wydajność w pracy. Często marnujemy go o wiele za dużo, w konsekwencji nie osiągamy postawionych nam celów lub zabieramy pracę do domu, co przekłada się na nasz komfort i wypoczynek. Jednak dysponowania czasem w pracy można się nauczyć, a efektywność poprawić wprowadzając zaledwie kilka zmian. Przyda się w tym szkolenie zarządzanie czasem bądź szkolenie project manager.
Ustalanie priorytetów
Ustalenie wykazu obowiązków oraz podział ich na odpowiednie grupy pozwoli na sprawne i efektywne wykonywanie zadań. Możesz posłużyć się Macierzą Eisenhowera czyli podziałem zadań na ważne i pilne, nieważne i pilne, ważne i niepilne oraz nieważne i niepilne.
Ułożone obowiązki wykonuje się w podanej czynności - ostatnia grupa (nieważne i niepilne) może zostać całkowicie wyeliminowana, jeśli nie wystarcza czasu. Jeśli chodzi o zarządzanie czasem szkolenia pozwolą także na poznanie innych metod segregacji obowiązków, które warto poznać i wdrożyć.
Skupienie na obowiązkach
Efektywne zarządzanie czasem to również odpowiednie podejście do wykonywania obowiązków. Skupienie na jednej, konkretnej czynności pozwoli Ci na szybsze wypełnienie poszczególnych obowiązków.
Ogranicz wszelkie "rozpraszacze", które mogą powodować brak efektywności. Warto zainteresować się metodą Pomodoro, która polega na wykonywaniu obowiązków w pełnym skupieniu przez określony czas (30-45minut), po którym następuje krótka przerwa. Takie dysponowanie czasem umożliwia maksymalizację efektywności oraz odpowiednią ilość odpoczynku.
Metody zarządzania czasem - jak je poznać?
Z pomocą przychodzi nam wiele firm edukacyjnych, które mają w swojej ofercie różne kursy i szkolenia z zakresu zarządzania czasem. Jeśli chodzi o project management szkolenie nauczy nas tzw. podejścia projektowego, które opiera się na planowaniu wszystkich detali i czynności, jakie mają nas doprowadzić do osiągnięcia określonych rezultatów.
Narzędzia zarządzania projektami mają znaczenie także w efektywnym dysponowaniu czasem - szczegółowe ustalenie czynności, wraz z budżetem, czasem trwania oraz terminem ich zakończenia wypływa na nasz harmonogram pracy i może zwiększyć efektywność dysponowania godzinami roboczymi.