Jak odnaleźć się w zmiennej rzeczywistości?
Każdemu zależy na posiadaniu stabilnej sytuacji finansowej. Bez względu na to czy dążymy do niej pracując na etacie czy może zakładając własną firmę, musimy odnajdować się w zmiennej rzeczywistości, którą coraz częściej określa się mianem VUCA. Rzeczywistość ta jest przede wszystkim bardzo zmienna.
Ciężko byłoby tak naprawdę wymienić wszystkie zmiany o charakterze globalnym, które mają wpływ na firmy, w których pracujemy. Zmienia się również rynek pracy, a także rynek dóbr oraz usług. Duża konkurencja oznacza konieczność wprowadzenia konkurencyjnych cen, co zawsze wiąże się z przymusem zwiększenia wydatków firmy.
Wprowadzenie konkurencyjnych cen nie jest bowiem gwarancją tego, że pojawią się klienci, którzy będą zainteresowani kupnem oferowanego przez nas produktu lub skorzystaniem z usługi. Na pewno warto pamiętać również o tym, że wykształcony i doświadczony pracownik jest na wagę złota. Jeżeli nie zaproponujemy mu odpowiednich warunków pracy i płacy, może się okazać, że odejdzie on do konkurencji.
Należałoby więc pamiętać o tym jak niezmiernie ważne jest wysyłanie pracowników na szkolenia, dzięki którym pokażemy im, że dbamy o ich rozwój. Warto byłoby wysłać pracownika na kurs, dzięki któremu dowie się on czym jest rzeczywistość vuca. Wiedza o tym ułatwi pracownikowi odnalezienie się w niej.
Menedżerowie oraz kierownicy jednostek pracowniczych również stają przed trudnym zadaniem. To oni muszą bowiem pomagać swoim podwładnym odnajdywać się w rzeczywistości vuca. Project manager szkolenia będą więc doskonałą propozycją dla wszystkich liderów. Świetnym pomysłem będą również szkolenia antystresowe.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zapraszamy na
szkolenie z zarządzania projektami. Na szkoleniu zostaną omówienie kluczowe aspekty związane z zarządzaniem projektami wg. PMI: specyfika pracy projektowej, procesy i fazy w projekcie, kamienie milowe, komunikacja w projekcie, zarządzanie ryzykiem i struktura projektu.Zobacz też
zarządzanie czasem szkolenie. Zapraszamy również do zapoznania się z naszym działem
szkoleń menadżerskich.
Umiejętność relaksowania się oraz radzenia sobie ze stresem jest w dzisiejszym świecie na wagę złota. Zmiany, zwłaszcza te nieprzewidywalne wiążą się bowiem ze wzrostem poczucia stresu u większości pracowników. Uregulowanie jego poziomu może pomóc w walce z jego negatywnymi konsekwencjami. Ponadto, pracownicy i liderzy odporni na stres mają większą szansę na odnalezienie się w świecie vuca.