Jak zarządzać pracownikami z pokolenia konsumentów

Obecnie na rynku pracy mamy do czynienia z obecnością przedstawicieli różnych pokoleń. Jest to zjawisko naturalne, jednak nigdy jeszcze pomiędzy poszczególnymi pokoleniami nie występowały tak duże różnice w zakresie wyznawanych wartości, priorytetów oraz stosunku do pracy jako wartości oraz do hierarchii panującej w środowisku pracy.

zdjęcie - (the_title())

 
Jak zarządzać pracownikami z pokolenia konsumentów

Obecnie na rynku pracy mamy do czynienia z obecnością przedstawicieli różnych pokoleń. Jest to zjawisko naturalne, jednak nigdy jeszcze pomiędzy poszczególnymi pokoleniami nie występowały tak duże różnice w zakresie wyznawanych wartości, priorytetów oraz stosunku do pracy jako wartości oraz do hierarchii panującej w środowisku pracy. Pokolenia na rynku pracy to zarówno wyzwanie, bo zarządzanie nimi i podejście do przedstawicieli poszczególnych generacji powinno się różnic, ale również szansa. Szansa ponieważ odpowiednio wykorzystane różnorodne atuty poszczególnych generacji mogą przysłużyć się firmie, działając na jej korzyść oraz wnosząc do niej różne perspektywy, wizje i pomysły.

Nic więc dziwnego, ze hasła takie jak: „współpraca w zespole szkolenie” oraz „zarządzanie pokoleniami szkolenie” to często wyszukiwane frazy. I słusznie bo regularne szkolenia kadry zarządzającej zarówno z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi ogólnie, jak i z zakresu zarządzania pokoleniami czy też umiejętności budowania współpracy w zespole, także takim składającym się z przedstawicieli różnych generacji to podstawa i powinny stanowić standard w każdym przedsiębiorstwie.

Zarządzanie pokoleniem XYZ to niezwykle odpowiedzialne i wymagające stosownej wiedzy, doświadczenia i wyczucia zadanie. Każda z poszczególnych generacji (X, Y oraz Z) cechuje się innymi atutami i posiada inne ograniczenia, wyznaje inne wartości i ma inne podejście do pracy i hierarchii. To wszystko sprawia, że każda z generacji wymaga indywidualnego podejścia, innych, odpowiednio dobranych sposobów komunikacji i formułowania komunikatów.
Generacje X, Y oraz Z określane są często wspólnym mianem jako pokolenia konsumentów. I choć z pozoru kwestia podejścia do zakupów i zachować konsumenckich przedstawicieli danego pokolenia nie ma znaczenia i nie wpływa na ich funkcjonowanie w środowisku pracy jest to niezwykle istotne i w oparciu o tą wiedzę można dostosowywać i budować komunikację i sposób zarządzania pracownikami pochodzącymi z danych generacji na gruncie zawodowym, w środowisku pracy.

Jako pokolenie konsumentów szczególnie opisywani są millenialsi czyli generacja Y. W Polsce jest to pokolenie aktywne zawodów, to właśnie oni aktualnie rządzą pod względem liczebnym polskim rynkiem pracy. To oni kupują i wydają pieniądze. Za ich sprawą w naszym kraju miejsce ma lub raczej miała swoista rewolucja produktowa i sposób patrzenia na zakupy i podejścia do nich.
Millenialsi to pokolenie, które weszło w dorosłość już na rynek dóbr konsumenckich. Nic więc dziwnego, ze cechują się wyższymi oczekiwania i mają większe wymagania niż wcześniejsze pokolenia ich rodziców i dziadków. Millenialsi oczekują więcej nie tylko jeśli chodzi o zakupy. Ta sama perspektywa odnosi się do wszystkich aspektów ich życia, także sfery zawodowe.
To pokolenia wymagające, która aby być usatysfakcjonowanym potrzebuje solidnych podstaw finansowych, pozwalających na nabywanie dóbr odpowiedniej jakości., Duże znaczenie ma dla nich kwestia rozpoznawalności marki.

Tradycyjne formy reklamy i przekazów marketingowych nie mają na nich wpływu. W sferze zawodowej ta cecha również znajduje odzwierciedlenie, aby do nich dotrzeć komunikat musi być interesujący.

To co w dużej mierze determinuje sukces i znaczenie firmy na rynku w oczach millenialsów to digitalizacja i obecność organizacji w sieci. Pokolenie to duża część swojego życia i kontaktów zarówno tych zawodowych jak i towarzyskich przenosi do świata wirtualnego. Jak pokazują badania aż trzy czwarte z nich śpi ze swoimi smartfonami.
Duże znaczenia ma dla nich także storytelling. Strategia marketingowa polegająca na odpowiadaniu historii nie jest niczym nowym, ale dla pokolenia konsumentów ma znaczenie i trafia do nich. Fakt ten również można wykorzystać formując komunikaty i przekazy, z którymi chcemy aby millenialsi się utożsamiali właśnie w formie historii i osadzając je w szerszym kontekście. W oparciu o tę wiedzę możemy skutecznie budować zaangażowanie pracowników i zwiększać ich utożsamianie się z misją i wizją firmy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.