Język werbalny i niewerbalny ma duże znaczenie w komunikacji

Komunikacja interpersonalna pełni kluczową rolę nie tylko w życiu prywatnym, ale również zawodowym. Odpowiednie gesty, a także język ciała pełnią równie ważną funkcję co słowa. W każdej firmie komunikacja jest bardzo ważna, gdyż przekłada się na stosunki panujące w zespole, ale również efekty pracy.
     
    Komunikacja interpersonalna pełni kluczową rolę nie tylko w życiu prywatnym, ale również zawodowym. Odpowiednie gesty, a także język ciała pełnią równie ważną funkcję co słowa. W każdej firmie komunikacja jest bardzo ważna, gdyż przekłada się na stosunki panujące w zespole, ale również efekty pracy.

    Zasady komunikacji- na co zwrócić uwagę?

    Na samym początku należy aktywnie słuchać drugiej osoby i także nawiązać z nią kontakt wzrokowy. Rozmawiając z klientem, czy też pracownikiem warto także zachować pełne opanowanie i w żadnym razie nie dać się sprowokować. Nie można też pokazać swojej słabości, czy strachu. Oczywiście rozmawiając koniecznie należy uświadomić sobie cel, do którego dążymy i czego oczekujemy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Czujesz się nie rozumiany przez innych? Chcesz lepiej zarządzać swoim czasem i umiejętnościami? Odwiedź nasz dział szkoleń interpersonalnych i wybierz interesujące Cię szkolenie np: szkolenia komunikacja, zarządzanie czasem szkolenie, szkolenie radzenie sobie ze stresem

    Dlatego tak ważna jest precyzyjna komunikacja. Kolejnym krokiem jest komunikacja niewerbalna. Zatem rozmawiając zawsze należy siedzieć, bądź stać wyprostowanym, jeżeli chcemy pokazać swoją władzę. Witając się należy jako pierwszy podać rękę. Ważne jest także akcentowanie najważniejszych słów. W komunikacji niewerbalnej należy także postawić na odpowiedni ton oraz głośność wypowiedzi.

    Komunikacja interpersonalna- nadawca odbiorca, przekaz

    W każdej komunikacji interpersonalnej taką samą rolę odgrywają zarówno nadawca, odbiorca, jak i przekaz. Nadawca przesyła wiadomość do odbiorcy. Tą wiadomością jest przekaz. Już na samym początku trzeba ustalić sobie co jest naszym celem w danej komunikacji i do tego w dużej mierze trzeba dostosować język werbalny i język niewerbalny. Zatem trzeba wiedzieć co jest celem komunikacji interpersonalnej np. w biurze. Celem może być skuteczność, bądź też poprawność.
     
    W przypadku rozmowy z podwładnym należy nakierować się na skuteczność, czyli np. wyegzekwowanie określonego rezultatu. Tutaj należy zwrócić uwagę, czy jest się słuchanym. Z kolei pracownicy między sobą powinni zadbać o poprawność relacji. Zatem ton i przekaz też musi być jasny, jednak postawa ciała nie musi być już wyprostowana, gdyż celem jest zadbanie o pozytywne kontakty. Również ton nie powinien być stanowczy.

    Warto także wybrać się na szkolenie z komunikacji interpersonalnej i poznać fachową wiedzę.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.