Obsługa klienta – dlaczego jest tak ważna?

Każdy przedsiębiorca chce osiągnąć sukces – to jest oczywiste i nie wymaga żadnego komentarza. Niemniej jednak – jak osiągnąć ów sukces? To już jest pytanie bardziej skomplikowane.

26 czerwca 2017
zdjęcie - Obsługa klienta – dlaczego jest tak ważna?

Odpowiedź na nie zdecydowanie nie jest jednoznaczna. Oczywiście bowiem do sukcesu potrzebne są odpowiednie fundusze na początek, znakomity pomysł, trafienie w pewną niszę. Jednakże żadne przedsiębiorstwo nigdy nie odniesie sukcesu, jeśli jego obsługa klienta nie będzie na wysokim poziomie.

Kim jest bowiem klient? Należy zdać sobie sprawę, że to nie jest jakaś tam przypadkowa osoba, która przyszła do nas po naszą usługę czy produkt. Każdy klient to dla nas, dla rozwoju naszej firmy skarb. Klienci zazwyczaj poradzą sobie bez nas, natomiast nasza firma bez klientów nie jest w stanie istnieć. Dlatego też w każdej firmie powinny zostać opracowane standardy, czyli pewne zasady postępowania, z klientem. Jakie muszą być takie standardy?

Przede wszystkim zatem kontakt z klientem musi być skuteczny. A zatem standard obsługi musi być dostosowany zarówno do pracowników, jak i do klienta, a także do sytuacji oraz charakteru firmy. Na początek spójrzmy na naszych pracowników. Nie wymagajmy od prostych pracowników kwiecistej mowy i w drugą stronę - nie akceptujmy u wysokich szczeblem kierowników grubiaństwa i braku uprzejmości. Przede wszystkim stawiajmy zawsze na poprawny język i uprzejmość. Następnie dostosujmy standardy do poziomy wykształcenia pracowników, temperamentu, czy też wiedzy fachowej.

Następnie pamiętajmy, żeby nie ograniczać naszych pracowników. A zatem dajmy najlepszemu z nich możliwość obsłużenia klienta zgodnie z jego umiejętnościami. Jednocześnie starajmy się wydobyć ze słabszego pracownika wszystkie jego możliwości. Kolejnym krokiem jest zwrócenie uwagi na klienta - musi on czuć się kimś ważnym, w przeciwnym bowiem razie już go możemy nie zobaczyć. Co więcej - należy dostosować ton wypowiedzi i jej treść do charakteru sytuacji.

Na koniec należy dodać, że zdecydowanie warto jest inwestować zarówno w opracowanie odpowiednich standardów, jak i szkolenia pracowników z odpowiedniej obsługi klienta. Dzisiaj bowiem często skupiamy się na reklamie. A ona choć daje nam wiele możliwości, nie jest jedynym czynnikiem decydującym o sukcesie. Nie wystarczy bowiem przyciągnąć klienta - prawdziwą sztuką jest go utrzymać.

Gamma. Wybierz firmę szkoleniową roku.
Szkolenia związane ze sprzedażą, szkolenia dla handlowców zamieszczone są w dziale: szkolenia otwarte. Szkolenia związane z postawą menadżerską, motywowaniem pracownika, przywództwem znajdują się w dziale: szkolenia dla menedżerów. Zapraszamy do zapoznania się z ich agendą. Dziękujemy za zaufanie!

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.