Obsługa klienta – dlaczego jest tak ważna?

Każdy przedsiębiorca chce osiągnąć sukces – to jest oczywiste i nie wymaga żadnego komentarza. Niemniej jednak – jak osiągnąć ów sukces? To już jest pytanie bardziej skomplikowane.

zdjęcie - (the_title())

    Odpowiedź na nie zdecydowanie nie jest jednoznaczna. Oczywiście bowiem do sukcesu potrzebne są odpowiednie fundusze na początek, znakomity pomysł, trafienie w pewną niszę. Jednakże żadne przedsiębiorstwo nigdy nie odniesie sukcesu, jeśli jego obsługa klienta nie będzie na wysokim poziomie.

    Kim jest bowiem klient? Należy zdać sobie sprawę, że to nie jest jakaś tam przypadkowa osoba, która przyszła do nas po naszą usługę czy produkt. Każdy klient to dla nas, dla rozwoju naszej firmy skarb. Klienci zazwyczaj poradzą sobie bez nas, natomiast nasza firma bez klientów nie jest w stanie istnieć. Dlatego też w każdej firmie powinny zostać opracowane standardy, czyli pewne zasady postępowania, z klientem. Jakie muszą być takie standardy?

    Przede wszystkim zatem kontakt z klientem musi być skuteczny. A zatem standard obsługi musi być dostosowany zarówno do pracowników, jak i do klienta, a także do sytuacji oraz charakteru firmy. Na początek spójrzmy na naszych pracowników. Nie wymagajmy od prostych pracowników kwiecistej mowy i w drugą stronę - nie akceptujmy u wysokich szczeblem kierowników grubiaństwa i braku uprzejmości. Przede wszystkim stawiajmy zawsze na poprawny język i uprzejmość. Następnie dostosujmy standardy do poziomy wykształcenia pracowników, temperamentu, czy też wiedzy fachowej.

    Następnie pamiętajmy, żeby nie ograniczać naszych pracowników. A zatem dajmy najlepszemu z nich możliwość obsłużenia klienta zgodnie z jego umiejętnościami. Jednocześnie starajmy się wydobyć ze słabszego pracownika wszystkie jego możliwości. Kolejnym krokiem jest zwrócenie uwagi na klienta - musi on czuć się kimś ważnym, w przeciwnym bowiem razie już go możemy nie zobaczyć. Co więcej - należy dostosować ton wypowiedzi i jej treść do charakteru sytuacji.

    Na koniec należy dodać, że zdecydowanie warto jest inwestować zarówno w opracowanie odpowiednich standardów, jak i szkolenia pracowników z odpowiedniej obsługi klienta. Dzisiaj bowiem często skupiamy się na reklamie. A ona choć daje nam wiele możliwości, nie jest jedynym czynnikiem decydującym o sukcesie. Nie wystarczy bowiem przyciągnąć klienta - prawdziwą sztuką jest go utrzymać.

    Gamma. Wybierz firmę szkoleniową roku.
    Szkolenia związane ze sprzedażą, szkolenia dla handlowców zamieszczone są w dziale: szkolenia otwarte. Szkolenia związane z postawą menadżerską, motywowaniem pracownika, przywództwem znajdują się w dziale: szkolenia dla menedżerów. Zapraszamy do zapoznania się z ich agendą. Dziękujemy za zaufanie!

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.