Obsługa klienta – jak robić to dobrze?

Każdy doskonale wie, jak ważne jest odpowiednie podejście do klienta. Profesjonalna obsługa i rzeczowe podejście do sprawy przyczyni się do zadowolenia klienta i prawdopodobnie sprawi, że zdecyduje się wrócić i jeszcze raz skorzystać z naszych usług.

12 marca 2018
zdjęcie - Obsługa klienta – jak robić to dobrze?

 

Popularność, jaką zyskują szkolenia z obsługi klienta, nie pozostawia wątpliwości co do tego, jak bardzo istotna jest prawidłowa obsługa klienta. To właśnie ona sprawia, że klient, zadowolony z naszych usług, decyduje się na skorzystanie z nich po raz kolejny lub też poleca je swoim znajomym lub partnerom biznesowym. Odpowiednia obsługa klienta sprawia, że zyskują oni zaufanie do firmy, co przekłada się na większe zainteresowanie świadczonymi przez nią usługami. Co jest ważne w prawidłowej obsłudze klienta? Jest kilka rzeczy, na które warto zwrócić szczególną uwagę.

Szybkie działanie

Klienci rzadko należą do osób cierpliwych - lub też po prostu nie mają czasu na długie oczekiwanie na naszą odpowiedź. Warto więc zadbać o to, aby każdy klient, który zada nam jakieś pytanie, otrzymał odpowiedź w bardzo krótkim czasie. Wielu klientów przyznaje, że jeśli mają problem z uzyskaniem odpowiedzi, zdobyciem potrzebnej im informacji lub szczegółów dotyczących usługi - rezygnują z zamówienia całkowicie, gdyż firma wydaje się im nieprofesjonalna. To właśnie dlatego powinieneś natychmiastowo reagować na wszystkie maile i telefony od klientów. Warto mieć na uwadze to, że niezadowolony klient może podzielić się swoją opinią z innymi - na przykład na którymś z portali społecznościowych. Wtedy zła opinia będzie się za nami ciągnąć jeszcze przez długi czas.

Aktywność na portalach społecznościowych

W dzisiejszych czasach aktywność na portalach społecznościowych jest jedną z najlepszych form zarówno reklamy, jak i kontaktu z klientami. Warto prowadzić chociażby swoją stronę na Facebooku. Wielu klientów właśnie tam będzie poszukiwało kontaktu z naszą firmą. Należy pamiętać, że obowiązują w takiej sytuacji te same zasady, co przy każdej innej formie kontaktu z klientem - jeśli otrzymamy jakieś pytanie, należy jak najszybciej udzielić odpowiedzi. Nie wolno zapominać również o bardzo istotnej, a często bagatelizowanej rzeczy - poprawności wypowiedzi, kulturalnym wyrażaniu się oraz unikaniu błędów ortograficznych.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Interesuje Cię jak skutecznie windykować należności? Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe: szkolenia techniki sprzedaży, szkolenie profesjonalna obsługa klienta, szkolenia z negocjacji.



Opinie klientów - warto je znać

Warto wiedzieć, co o naszej firmie, towarach lub usługach sądzą klienci. Dzięki temu dowiemy się, co działa dobrze, a co trzeba jeszcze poprawić. Ponadto, zyskamy zaufanie klientów - będziemy sprawiać wrażenie firmy, której zależy na opinii i zdaniu klientów. Na pewno wpłynie to pozytywnie na wizerunek firmy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.