Rola sekretariatu w biurze

Bez wątpienia, jednym z ważniejszych filarów każdej firmy jest sekretariat. Sposób jego działania można rozpatrywać na dwóch płaszczyznach. Po pierwsze, jest to organizacja wewnętrznej pracy firmy. Od sprawności i zorganizowania osób tam pracujących zależy bardzo wiele – między innymi właściwy obieg dokumentów, umawianie spotkań biznesowych czy też pilnowania terminarza.

zdjęcie - (the_title())

     

    Bez wątpienia, jednym z ważniejszych filarów każdej firmy jest sekretariat. Sposób jego działania można rozpatrywać na dwóch płaszczyznach. Po pierwsze, jest to organizacja wewnętrznej pracy firmy. Od sprawności i zorganizowania osób tam pracujących zależy bardzo wiele - między innymi właściwy obieg dokumentów, umawianie spotkań biznesowych czy też pilnowania terminarza. Jednym słowem, profesjonalna sekretarka dba o to, aby w firmie wszystko działało jak w szwajcarskim zegarku.

    Drugi, bardzo ważny aspekt to kontakty z klientami. Sekretariat jest najczęściej pierwszą linią frontu w kontaktach biznesowych. Osoby, które przychodzą na spotkanie, bądź dzwonią z konkretnym pytaniem, zazwyczaj najpierw mają do czynienia z osobami pracującymi w sekretariacie. Od tego, w jaki sposób klient zostanie przyjęty, w dużej mierze zależą dalsze kontakty biznesowe. W życiu zawodowym, podobnie jak i w życiu prywatnym nie do przecenienia jest pierwsze wrażenie. Jeżeli ono wypadnie niepomyślnie, to dużo trudniej jest później zbudować zaufanie i stworzyć przyjazną atmosferę wzajemnego szacunku.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zadbaj o profesjonalną obsługę klienta, rozwój menadżerów i działu handlowego.  Zapraszamy na szkolenie - rozwój kompetencji osobistych. Zobacz też szkolenia z zarządzania, szkolenia z komunikacji Warszawa.

    Jakie cechy powinna posiadać osoba pracująca w sekretariacie? Temat ten jest bardzo szeroki. Przede wszystkim osobę taką musi cechować pełen profesjonalizm podczas wykonywania obowiązków. Nie mogą do głosu dochodzić problemy prywatne czy gorsze samopoczucie. Pracownik sekretariatu powinien pamiętać, że to on jest wizytówką firmy - uśmiech i pozytywne nastawienie do klientów, to powinien być chleb powszedni. Równie istotna jest także organizacja pracy. Ze względu na dużą ilość dokumentów jakie znajdują się w obiegu wewnętrznym, pracownik sekretariatu powinien być przede wszystkim osobą niezmiernie zorganizowaną i terminową. Kreatywny chaos w tym przypadku zarezerwowany jest dla pracowników działów twórczych. Ważną cechą osobowości jest także odporność na stres. Mając codziennie styczność z klientami, osoba taka narażona jest na wiele niespodziewanych sytuacji, z których musi wychodzić obronną ręką. Właściciele firm powinni nieustannie inwestować w rozwój swoich pracowników, wysyłając ich między innymi na profesjonalne szkolenia z zakresu obsługi klienta.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.