Rozmowa telefoniczna z klientem – co trzeba wiedzieć?

Rozwój zawodowy w dziedzinie telemarketingu uwarunkowany może być co najmniej kilkoma czynnikami. Nie ma co się oszukiwać, dużą rolę w tym względzie odgrywają wrodzone predyspozycje do wykonywania tego zawodu, czyli umiejętności miękkie takie jak otwartość na drugiego człowieka, rozmowność, sztuka argumentacji czy też umiejętne prowadzenie konwersacji.

zdjęcie - (the_title())

     

    Rozwój zawodowy w dziedzinie telemarketingu uwarunkowany może być co najmniej kilkoma czynnikami. Nie ma co się oszukiwać, dużą rolę w tym względzie odgrywają wrodzone predyspozycje do wykonywania tego zawodu, czyli umiejętności miękkie takie jak otwartość na drugiego człowieka, rozmowność, sztuka argumentacji czy też umiejętne prowadzenie konwersacji. Osoby, które rodzą się z takimi cechami mają o wiele łatwiej. Nie znaczy to jednak, że pozostali powinni rezygnować z wykonywania tego zawodu. Wręcz przeciwnie - prawdziwe wyzwania kształtują charakter człowieka. Wystarczy przejść odpowiednie szkolenie, aby nabyć niezbędnym umiejętności.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.

    Jednym z podstawowych elementów w tym zawodzie, który do perfekcji należy opanować już na samym początku ścieżki zawodowej jest rozmowa z klientem przez telefon. Warto zdawać sobie z tego, że telefon jest jednym z najlepszych kanałów, za pomocą których dotrzeć można do potencjalnego klienta. Powodzenie sprzedaży, zależy w dużej mierze od tego jak zostanie przeprowadzona rozmowa. Wbrew pozorom, nawet najbardziej sceptycznie nastawionego klienta da się przysłowiowo ugłaskać i sprawić, by z ochotą kupił proponowany produkt. Kluczem do sukcesu, w tym przypadku jest odpowiednie rozpoczęcie rozmowy telefonicznej z klientem. Chodzi o to, aby jak najszybciej go zaciekawić tematem rozmowy. Najważniejszych jest pierwszych dziesięć sekund rozmowy. To wówczas rozgrywa się to, czy uda się z klientem dłużej porozmawiać i przedstawić mu ofertę, czy też odłoży on natychmiast słuchawkę. Zawsze warto na początku przedstawić się i zapytać, czy klient ma minutkę na niezobowiązującą rozmowę - jeżeli odpowie twierdząco, to później już będzie mu niezręcznie się z tego wycofać.

    Każdy, kto chce podnieść swoje kompetencje w zakresie przeprowadzania rozmów biznesowych z klientami przez telefon, powinien wybrać się na jedno z profesjonalnych szkoleń telemarketingowych. Oferta szkolenia obejmuje między innymi podstawy teoretyczne prowadzenia rozmowy, najczęściej spotykane problemy komunikacyjne oraz szereg ćwiczeń praktycznych.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.