Rozwój firmy w oparciu o koncepcję marketingu mix 7p

Współczesna firma powinna odpowiadać na zapotrzebowanie rynku. Zatem jeszcze na samym początku warto zainwestować w badania rynku, które mogą mieć swoje miejsce poprzez wrzucenie posta na portal społecznościowy i sprawdzenie reakcji na niego potencjalnych klientów.

zdjęcie - (the_title())

 
Rozwój firmy w oparciu o koncepcję marketingu mix 7p

Współczesna firma powinna odpowiadać na zapotrzebowanie rynku. Zatem jeszcze na samym początku warto zainwestować w badania rynku, które mogą mieć swoje miejsce poprzez wrzucenie posta na portal społecznościowy i sprawdzenie reakcji na niego potencjalnych klientów. Nie trzeba tu nawet skomplikowanych narzędzi badawczych, choć w przypadku produktów innowacyjnych uzyskanie bezpośredniej opinii czasem jest konieczne, gdyż nie wszystko jeszcze można załatwić za pośrednictwem sieci. Zatem można tutaj zdecydować się na badania fokusowe bądź ankietowe.

To pierwsze działania marketingowe, jakie się podejmuje. Dzięki nim łatwiej jest wprowadzić do przedsiębiorstwa zasadę 7p, czyli rozszerzoną koncepcję marketingu mix. Poznanie jej jest kluczem do sukcesu na rynku, dlatego niewątpliwie warto uczestniczyć w szkoleniach marketingowych dla firm.

Szkolenie marketingowe 7p - dlaczego warto?

Zdobycie pozycji na konkurencyjnym rynku nie jest łatwe, jednak posiadając pewną wiedzę można łatwiej się przebić i ugruntować swoją pozycję. Niezbędne do tego są działania marketingowe, w ramach marketingu mix. Nowoczesny marketing mix opiera się o zasadę 7p. Tutaj poza pracą nad produktem na wszystkich etapach jego "cyklu życia", ustaleniem ceny w oparciu o własne koszty i oczekiwania rynku, a także działania konkurencji, określeniem dystrybucji swoich produktów, a także sposobem ich promocji, konieczne jest zwrócenie uwagi na ludzi, a więc pracowników i klientów. Ci pierwsi muszą mieć poczucie, że są ważnym ogniwem firmy i rzeczywiście nim być, a potencjalni klienci muszą czuć się dobrze obsłużeni, tak by marka pozostała na długo w ich pamięci, a najlepiej była stałym elementem kolejnych wyborów konsumenckich. Innymi słowy dzięki poznaniu podstawowych zasad marketingu 7p stworzysz strategię dla własnej firmy, w oparciu o jej profil, grupę docelową, a także długofalowe cele, czyli najpewniej osiągnięcie jak największych zysków w jak najkrótszym czasie.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

Zapraszamy.

Szkolenie marketingowe 7p - ludzie są twoim kapitałem, naucz się z nimi rozmawiać

Jednym z kluczowych elementów w osiągnięciu sukcesu w biznesie jest umiejętność komunikacji. Można mieć świetny produkt, jeśli jednak będzie się głuchym na sugestie i potrzeby swoich klientów, to najpewniej niewiele się wskóra. Stąd konieczne jest zadbanie, by proces sprzedaży przebiegał w sposób płynny z uwzględnieniem potrzeb klientów. Zatem należy rozpocząć od zainteresowania klienta produktem. Można stworzyć kampanię promocyjną na portalu społecznościowym, można do tego celu zaangażować blogerów i influencerów. Niewątpliwie wiąże się to z pewnymi kosztami, jednak działania promocyjne nigdy nie są darmowe, chyba, że masz do zaoferowania coś naprawdę innowacyjnego. Wtedy możesz skorzystać z nowoczesnego sposobu pozyskania środków na rozwój działalności, a więc i promocję. Chodzi rzecz jasna o crowdfunding.

W ten sposób możesz nawet upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, bo osoby, które dorzucają się do twojego pomysłu mogą być w przyszłości twoimi klientami. Kiedy już za pośrednictwem kampanii uda Ci się dotrzeć do klientów, to musisz również zadbać o komfort zakupów. Klient powinien mieć wiele możliwości zarówno zapłaty za towar, jak i jego dystrybucji. Jeśli cały proces pójdzie zgodnie z planem to najistotniejsze jest wrażenie, jakie pozostawisz na konsumencie. Tu wracamy do początków, a więc odpowiedniego przygotowania produktu od A do Z, jednak jeśli zadbałeś o research w twojej branży, a także zebranie opinii oraz rzecz jasna przeprowadzenie całego procesu produkcyjnego według planu, to nie powinno być problemów.

Ważne jest także opakowanie, zawarcie logo firmy, czy załączenie produktów promocyjnych. Możliwości wywarcia wrażenia jest naprawdę wiele. Jeśli chodzi o bezpośredni kontakt z klientem, to najważniejszy jest dobór odpowiednich kadr pracowniczych. Ważne, by o oferowanym produkcie, a także produktach konkurencji wiedzieli wszystko i potrafili wskazać na pozytywy skorzystania właśnie z twojej oferty.

Zatem właściwa selekcja kandydatów przy rekrutacji jest kluczowa, jednak jeszcze ważniejsze jest dbanie o regularne szkolenia pracowników. Nie bez znaczenia jest także atmosfera, o którą trzeba dbać. System motywacyjny i premiowy, a także możliwość awansu zawodowego jest wystarczającym powodem, dla którego Twoi pracownicy będą starali się zachować najwyższe standardy obsługi.

Na szkoleniach z marketingu 7p nauczysz się współpracy w grupie, a także rozwiązywania wielu problemów, w oparciu o symulacje, gry, czy dyskusje. Bez problemu zbudujesz strategię marketingową właściwą dla twojej marki, w czym pomogą Ci wykwalifikowani trenerzy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.