Rozwój firmy w oparciu o koncepcję marketingu mix 7p

Współczesna firma powinna odpowiadać na zapotrzebowanie rynku. Zatem jeszcze na samym początku warto zainwestować w badania rynku, które mogą mieć swoje miejsce poprzez wrzucenie posta na portal społecznościowy i sprawdzenie reakcji na niego potencjalnych klientów.

8 kwietnia 2019
zdjęcie - Rozwój firmy w oparciu o koncepcję marketingu mix 7p

 Rozwój firmy w oparciu o koncepcję marketingu mix 7p

Współczesna firma powinna odpowiadać na zapotrzebowanie rynku. Zatem jeszcze na samym początku warto zainwestować w badania rynku, które mogą mieć swoje miejsce poprzez wrzucenie posta na portal społecznościowy i sprawdzenie reakcji na niego potencjalnych klientów. Nie trzeba tu nawet skomplikowanych narzędzi badawczych, choć w przypadku produktów innowacyjnych uzyskanie bezpośredniej opinii czasem jest konieczne, gdyż nie wszystko jeszcze można załatwić za pośrednictwem sieci. Zatem można tutaj zdecydować się na badania fokusowe bądź ankietowe.

To pierwsze działania marketingowe, jakie się podejmuje. Dzięki nim łatwiej jest wprowadzić do przedsiębiorstwa zasadę 7p, czyli rozszerzoną koncepcję marketingu mix. Poznanie jej jest kluczem do sukcesu na rynku, dlatego niewątpliwie warto uczestniczyć w szkoleniach marketingowych dla firm.

Szkolenie marketingowe 7p - dlaczego warto?

Zdobycie pozycji na konkurencyjnym rynku nie jest łatwe, jednak posiadając pewną wiedzę można łatwiej się przebić i ugruntować swoją pozycję. Niezbędne do tego są działania marketingowe, w ramach marketingu mix. Nowoczesny marketing mix opiera się o zasadę 7p. Tutaj poza pracą nad produktem na wszystkich etapach jego "cyklu życia", ustaleniem ceny w oparciu o własne koszty i oczekiwania rynku, a także działania konkurencji, określeniem dystrybucji swoich produktów, a także sposobem ich promocji, konieczne jest zwrócenie uwagi na ludzi, a więc pracowników i klientów. Ci pierwsi muszą mieć poczucie, że są ważnym ogniwem firmy i rzeczywiście nim być, a potencjalni klienci muszą czuć się dobrze obsłużeni, tak by marka pozostała na długo w ich pamięci, a najlepiej była stałym elementem kolejnych wyborów konsumenckich. Innymi słowy dzięki poznaniu podstawowych zasad marketingu 7p stworzysz strategię dla własnej firmy, w oparciu o jej profil, grupę docelową, a także długofalowe cele, czyli najpewniej osiągnięcie jak największych zysków w jak najkrótszym czasie.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

Zapraszamy.

Szkolenie marketingowe 7p - ludzie są twoim kapitałem, naucz się z nimi rozmawiać

Jednym z kluczowych elementów w osiągnięciu sukcesu w biznesie jest umiejętność komunikacji. Można mieć świetny produkt, jeśli jednak będzie się głuchym na sugestie i potrzeby swoich klientów, to najpewniej niewiele się wskóra. Stąd konieczne jest zadbanie, by proces sprzedaży przebiegał w sposób płynny z uwzględnieniem potrzeb klientów. Zatem należy rozpocząć od zainteresowania klienta produktem. Można stworzyć kampanię promocyjną na portalu społecznościowym, można do tego celu zaangażować blogerów i influencerów. Niewątpliwie wiąże się to z pewnymi kosztami, jednak działania promocyjne nigdy nie są darmowe, chyba, że masz do zaoferowania coś naprawdę innowacyjnego. Wtedy możesz skorzystać z nowoczesnego sposobu pozyskania środków na rozwój działalności, a więc i promocję. Chodzi rzecz jasna o crowdfunding.

W ten sposób możesz nawet upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, bo osoby, które dorzucają się do twojego pomysłu mogą być w przyszłości twoimi klientami. Kiedy już za pośrednictwem kampanii uda Ci się dotrzeć do klientów, to musisz również zadbać o komfort zakupów. Klient powinien mieć wiele możliwości zarówno zapłaty za towar, jak i jego dystrybucji. Jeśli cały proces pójdzie zgodnie z planem to najistotniejsze jest wrażenie, jakie pozostawisz na konsumencie. Tu wracamy do początków, a więc odpowiedniego przygotowania produktu od A do Z, jednak jeśli zadbałeś o research w twojej branży, a także zebranie opinii oraz rzecz jasna przeprowadzenie całego procesu produkcyjnego według planu, to nie powinno być problemów.

Ważne jest także opakowanie, zawarcie logo firmy, czy załączenie produktów promocyjnych. Możliwości wywarcia wrażenia jest naprawdę wiele. Jeśli chodzi o bezpośredni kontakt z klientem, to najważniejszy jest dobór odpowiednich kadr pracowniczych. Ważne, by o oferowanym produkcie, a także produktach konkurencji wiedzieli wszystko i potrafili wskazać na pozytywy skorzystania właśnie z twojej oferty.

Zatem właściwa selekcja kandydatów przy rekrutacji jest kluczowa, jednak jeszcze ważniejsze jest dbanie o regularne szkolenia pracowników. Nie bez znaczenia jest także atmosfera, o którą trzeba dbać. System motywacyjny i premiowy, a także możliwość awansu zawodowego jest wystarczającym powodem, dla którego Twoi pracownicy będą starali się zachować najwyższe standardy obsługi.

Na szkoleniach z marketingu 7p nauczysz się współpracy w grupie, a także rozwiązywania wielu problemów, w oparciu o symulacje, gry, czy dyskusje. Bez problemu zbudujesz strategię marketingową właściwą dla twojej marki, w czym pomogą Ci wykwalifikowani trenerzy.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.