Rozwój firmy w oparciu o koncepcję marketingu mix 7p
Współczesna firma powinna odpowiadać na zapotrzebowanie rynku. Zatem jeszcze na samym początku warto zainwestować w badania rynku, które mogą mieć swoje miejsce poprzez wrzucenie posta na portal społecznościowy i sprawdzenie reakcji na niego potencjalnych klientów. Nie trzeba tu nawet skomplikowanych narzędzi badawczych, choć w przypadku produktów innowacyjnych uzyskanie bezpośredniej opinii czasem jest konieczne, gdyż nie wszystko jeszcze można załatwić za pośrednictwem sieci. Zatem można tutaj zdecydować się na badania fokusowe bądź ankietowe.
To pierwsze działania marketingowe, jakie się podejmuje. Dzięki nim łatwiej jest wprowadzić do przedsiębiorstwa zasadę 7p, czyli rozszerzoną koncepcję marketingu mix. Poznanie jej jest kluczem do sukcesu na rynku, dlatego niewątpliwie warto uczestniczyć w szkoleniach marketingowych dla firm.
Szkolenie marketingowe 7p - dlaczego warto?
Zdobycie pozycji na konkurencyjnym rynku nie jest łatwe, jednak posiadając pewną wiedzę można łatwiej się przebić i ugruntować swoją pozycję. Niezbędne do tego są działania marketingowe, w ramach marketingu mix. Nowoczesny marketing mix opiera się o zasadę 7p. Tutaj poza pracą nad produktem na wszystkich etapach jego "cyklu życia", ustaleniem ceny w oparciu o własne koszty i oczekiwania rynku, a także działania konkurencji, określeniem dystrybucji swoich produktów, a także sposobem ich promocji, konieczne jest zwrócenie uwagi na ludzi, a więc pracowników i klientów. Ci pierwsi muszą mieć poczucie, że są ważnym ogniwem firmy i rzeczywiście nim być, a potencjalni klienci muszą czuć się dobrze obsłużeni, tak by marka pozostała na długo w ich pamięci, a najlepiej była stałym elementem kolejnych wyborów konsumenckich. Innymi słowy dzięki poznaniu podstawowych zasad marketingu 7p stworzysz strategię dla własnej firmy, w oparciu o jej profil, grupę docelową, a także długofalowe cele, czyli najpewniej osiągnięcie jak największych zysków w jak najkrótszym czasie.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.
Zapraszamy.
Szkolenie marketingowe 7p - ludzie są twoim kapitałem, naucz się z nimi rozmawiać
Jednym z kluczowych elementów w osiągnięciu sukcesu w biznesie jest umiejętność komunikacji. Można mieć świetny produkt, jeśli jednak będzie się głuchym na sugestie i potrzeby swoich klientów, to najpewniej niewiele się wskóra. Stąd konieczne jest zadbanie, by proces sprzedaży przebiegał w sposób płynny z uwzględnieniem potrzeb klientów. Zatem należy rozpocząć od zainteresowania klienta produktem. Można stworzyć kampanię promocyjną na portalu społecznościowym, można do tego celu zaangażować blogerów i influencerów. Niewątpliwie wiąże się to z pewnymi kosztami, jednak działania promocyjne nigdy nie są darmowe, chyba, że masz do zaoferowania coś naprawdę innowacyjnego. Wtedy możesz skorzystać z nowoczesnego sposobu pozyskania środków na rozwój działalności, a więc i promocję. Chodzi rzecz jasna o crowdfunding.
W ten sposób możesz nawet upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, bo osoby, które dorzucają się do twojego pomysłu mogą być w przyszłości twoimi klientami. Kiedy już za pośrednictwem kampanii uda Ci się dotrzeć do klientów, to musisz również zadbać o komfort zakupów. Klient powinien mieć wiele możliwości zarówno zapłaty za towar, jak i jego dystrybucji. Jeśli cały proces pójdzie zgodnie z planem to najistotniejsze jest wrażenie, jakie pozostawisz na konsumencie. Tu wracamy do początków, a więc odpowiedniego przygotowania produktu od A do Z, jednak jeśli zadbałeś o research w twojej branży, a także zebranie opinii oraz rzecz jasna przeprowadzenie całego procesu produkcyjnego według planu, to nie powinno być problemów.
Ważne jest także opakowanie, zawarcie logo firmy, czy załączenie produktów promocyjnych. Możliwości wywarcia wrażenia jest naprawdę wiele. Jeśli chodzi o bezpośredni kontakt z klientem, to najważniejszy jest dobór odpowiednich kadr pracowniczych. Ważne, by o oferowanym produkcie, a także produktach konkurencji wiedzieli wszystko i potrafili wskazać na pozytywy skorzystania właśnie z twojej oferty.
Zatem właściwa selekcja kandydatów przy rekrutacji jest kluczowa, jednak jeszcze ważniejsze jest dbanie o regularne szkolenia pracowników. Nie bez znaczenia jest także atmosfera, o którą trzeba dbać. System motywacyjny i premiowy, a także możliwość awansu zawodowego jest wystarczającym powodem, dla którego Twoi pracownicy będą starali się zachować najwyższe standardy obsługi.
Na szkoleniach z marketingu 7p nauczysz się współpracy w grupie, a także rozwiązywania wielu problemów, w oparciu o symulacje, gry, czy dyskusje. Bez problemu zbudujesz strategię marketingową właściwą dla twojej marki, w czym pomogą Ci wykwalifikowani trenerzy.