Szkolenia handlowe Poznań
Handlem nazywa się proces gospodarczy, w wyniku którego dochodzi do wymiany dóbr i usług na pieniądze - czyli sprzedaży. Może do niej dochodzić zarówno bezpośrednio pomiędzy dwoma zainteresowanymi stronami - tą, która ma na sprzedaż dany produkt bądź wykonuje konkretna usługę, oraz tą, która pragnie je nabyć w zamian za odpowiednią kwotę. Częściej jednak handel dokonuje się za pośrednictwem trzeciego podmiotu, który czerpie z tego zyski.
Większość firm zajmujących się produkcją różnego rodzaju dóbr ma wewnątrz swojej organizacji dział handlowy i sprzedażowy, na przykład w postaci bardzo popularnego we współczesnych czasach call center. Osoby tam zatrudnione mają za zadanie dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, zainteresować ich ofertą firmy i skłonić do dokonania zakupu.
Aby to osiągnąć stosowanych jest wiele metod i technik sprzedażowych, niestety część z nich potrafi osiągnąć skutek odwrotny do zamierzonego i zamiast nakłonić odbiorcę do zakupu, skutecznie zniechęca go do całej firmy i wszystkich jej produktów.
Aby uniknąć popełniania tego typu błędów warto wziąć udział w szkoleniu handlowym dotyczącym interesującego nas zagadnienia - np. sprzedaży ogólnie, skutecznych technik sprzedaży, pracy telemarketera, prowadzenia negocjacji, "zmiany "nie" na "tak" i tak dalej.
Szkolenia podzielić można na dwie podstawowe grupy - otwarte i zamknięte. Te pierwsze dostępne są dla wszystkich zainteresowanych, poruszają ogólną tematykę, poruszają popularne w danym czasie zagadnienia itd.
Szkolenia zamknięte przeznaczone są natomiast dla konkretnej grupy osób i organizowane zwykle przez pracodawcę. Uczestnikami mogą więc być na przykład wszyscy lub wybrani pracownicy działu handlu.
Program takiego szkolenia dopasowany jest do indywidualnych potrzeb grupy, analizowane są sytuacje, na które jej uczestnicy mogą się natknąć w codziennej pracy itd. Zarówno otwarte jak i zamknięte szkolenia pozwalają na zwiększeniu kompetencji, które przełożą się na skuteczniejszą sprzedaż.
W Poznaniu szkolenia handlowe organizują między innymi: Integra Consulting Poland, Anspire, Akademia Rozwoju Kompetencji czy Strategia.