Szkolenie w zakresie zarządzania pracownikami i motywowania ich do prowadzenia działań w związku z innymi czynnikami niż tylko pensja i premia mogą wnieść istotną wartość dodaną w proces rozwijania przedsiębiorstwa działającego na rynku.
Szkolenia miękkie, rozwijające kompetencje interpersonalne kadry mogą zwiększyć efektywność zarządzania i kondycję całej firmy, instytucji, stowarzyszenia, fundacji, czy innego podmiotu.
Celem szkolenia poświęconego kwestii motywowania pozafinansowego jest zrozumienie istotny procesu motywowania i samej motywacji, poznanie wiodących koncepcji motywacyjnych i ich praktycznego zastosowania oraz rozwinięcie umiejętności automotywacji (czyli motywowania samego siebie), jak również motywowania innych osób.
Metodami, uskutecznianymi przez trenerów podczas szkolenia są między innymi: wykłady teoretyczne, dyskusje grupowe, analizy studium przypadku, ćwiczenia w grupach i parach, ćwiczenia indywidualne z trenerem, konsultacje indywidualne z trenerem, praca z metaforą, wymiana doświadczeń, polityka uważności, a w końcu indywidualne prace na forum grupy.
Podczas opisywanego szkolenia wszyscy uczestnicy dowiedzą się czym dokładnie jest motywacja i czy samo motywowanie jest w zakładzie pracy potrzebne. Zaprezentowane zostaną im praktyczne możliwości wykorzystania wniosków płynących ze współczesnych teorii motywacyjnych, jak również teorii samookreślania oraz auto determinacji.
Zaprezentowane zostaną mechanizmy, jakie należy wdrożyć, by uzyskać elastyczność w stosowaniu stylów zarzadzania. Poznają również sztukę automotywacji, sposoby tworzenia mapy zespołu i strategii motywowania pozafinansowego poszczególnych pracowników zależnie od ich cech charakteru i osobowości.
W końcu, wszyscy uczestnicy biorący udział w szkoleniu nauczą się budowy świadomości własnego potencjału liderskiego, tzn. nauczą się jak motywować innych poprzez motywowanie samego siebie. Szkolenia miękkie realizowane są w ciągu dwóch dni roboczych w dwóch sesjach ośmiogodzinnych (łącznie 16 godzin szkolenia).