Sztuka skutecznej sprzedaży

Sprzedaż to jest właśnie ta jedna rzecz, która praktycznie decyduje o tym, czy firma się wybije i stanie się znaną marką, czy niestety jej się to nie uda. W związku z tym faktem wiele przedsiębiorców stawia właśnie na rozwój sprzedaży. 

Gamma - Sztuka skutecznej sprzedaży

     

    Sprzedaż to jest właśnie ta jedna rzecz, która praktycznie decyduje o tym, czy firma się wybije i stanie się znaną marką, czy niestety jej się to nie uda. W związku z tym faktem wiele przedsiębiorców stawia właśnie na rozwój sprzedaży. Niestety czasem nie zdajemy obie w pełni sprawy ze złożoności tego pojęcia.

    Co składa się na skuteczną sprzedaż?

    Przede wszystkim warto odpowiedzieć sobie na pytanie, co właściwie decyduje o tym, że sprzedaż w firmie jest odpowiednio wysoka. Otóż na pewno będą to reklamy – jest to rzecz oczywista. Niemniej jednak trzeba umieć stworzyć dobrą reklamę tak, aby rzeczywiście odnieść sukces a nie ponieść porażkę. Dodatkowo konieczne jest dbanie o wizerunek firmy – tu przyda się na pewno miła kadra, sprawna i klarowna strona internetowa oraz wiele innych. Oczywiście na wysokość sprzedaży ma wpływ także jakość i cena oferowanego przez nas produktu. To jeszcze nie wszystko, bowiem za sprzedaż odpowiadają także w dużej mierze pracownicy. Od tego, czy są związani z firmą, czy raczej niespecjalnie zależy to, z jakim zaangażowaniem podejmują się oni sprzedaży.

    Sztuka skutecznej sprzedaży a szkolenia

    Jak zatem widać, bardzo wiele rzeczy ma wpływ na skuteczna sprzedaż. Warto podkreślić, że mało kto z nas ma całkowicie naturalne zdolności w tych wszystkich dziedzinach – bycia liderem, motywacji pracowników i doboru odpowiednich narzędzi motywujących oraz umiejętności rozmowy z klientem itd. W związku z tym faktem dobrym pomysłem jest skorzystanie z przeróżnego rodzaju szkoleń, które uczą, jak wygląda sztuka skutecznej sprzedaży. Dla kogo są one organizowane? W zależności od tematyki szkolenia te nadają się zarówno dla pracowników jak i dla członków zarządu. Warto skorzystać z nich, ponieważ wówczas bardzo szybko zobaczymy efekty w postaci słupków sprzedaży idących w górę. Pamiętajmy jednak o tym, żeby podczas wyboru firmy nie sugerować się tylko i wyłącznie ceną. W końcu chodzi nam o efekty i o zwiększenie sprzedaży a nie o sam fakt wysłania kogoś na szkolenie.

    Każdy człowiek ma predyspozycje do pewnych, konkretnych prac. Nie każdy jest urodzonym mówcą, niektórych nawet groźba łamania kołem nie zmusi do tego, by wygłosić jakąkolwiek mowę, czy prezentację. Są ludzie, którzy za nic nie będą w stanie prowadzić samochodu, są również i tacy, którzy nigdy w życiu nie zgodzą się na pracę w handlu – nie tylko w typowych sklepach, ale również w działach handlu czy sprzedaży wszelkich firm.

    Zazwyczaj osoby takie wiedzą, że nie nadają się do nawiązywania kontaktów z osobami nieznajomymi, nie mają pewności siebie ani swego rodzaju tupetu, który jest niezbędny w pracy dobrego handlowca.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Szkolenia z negocjacji - weź udział w negocjacyjnej grze i zdobądź praktyczne umiejętności z zakresu negocjacji. Zwiększ pewność siebie, poznaj zasady komunikacji w negocjacjach i skutecznie prowadź rozmowy. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia z negocjacji.

    Mogą Cię również zainteresować: szkolenie techniki sprzedaży, szkolenia dla sprzedawców.

    Choćby nie wiem jak je namawiać, na jakie szkolenia wysłać, ich cechy osobowości zwyczajnie nie pozwolą im rozwinąć w tej dziedzinie skrzydeł. Są również osoby, których charakter idealnie nadaje się do pracy w sprzedaży, ale brakuje im technik sprzedażowych, doświadczenia, czy też mają braki w zakresie komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym. Sztuka skutecznej sprzedaży nie polega bowiem tylko na poznaniu i przedstawianiu oferty wraz z cenami i dzwonieniu, czy chodzeniu do kolejnych potencjalnych klientów.
     
    To przede wszystkim umiejętność tworzenia długotrwałych relacji, sztuka improwizacji, elastyczność względem zmieniających się warunków, to również umiejętność stosowania zabiegów marketingowych. Aby być skutecznym sprzedawcą trzeba być także po trochu psychologiem – wyczuć, kiedy osobę można naciskać, kiedy korzystniej będzie odpuścić i do tematu powrócić za jakiś czas. Pomimo wciąż rozwijającego się sektora sprzedaży, uczelnie polskie wciąż nie oferują adekwatnej do jego potrzeb oferty edukacyjnej.

    Braki te próbują wypełnić prywatne firmy bądź instytucje, które organizują szereg kursów, warsztatów czy szkoleń z zakresu skutecznej sprzedaży. Napisano w tym temacie również wile podręczników i poradników, niestety żadna publikacja w tym zakresie nie zastąpi możliwości zdobycia rzetelnej wiedzy od specjalisty. Wiedzy popartej przykładami oraz praktycznymi zadaniami.

     
    W jaki sposób prowadzić sprzedaż by móc ją określić jako sprzedaż skuteczną/efektywną? Na to pytanie z pewnością próbuje odpowiedzieć wiele osób, lecz znalezienie jednej pewnej odpowiedzi jest bardzo trudne, gdyż wszystko zależy od przypadku. Z drugiej strony nie ma się czego obawiać, gdyż dostępnych jest wiele różnych sposobów by polepszyć swoje umiejętności.
     
    Do najpopularniejszych z nich należą szkolenia zarówno internetowe, jak i stacjonarne, które są oferowane przez różnych usługodawców. Wiążą się one z kilkudniowym „spotkaniem” z prowadzącym, w ramach którego uczymy się interesujących nas zagadnień. Pojawia się więc pytanie, czy jednak na pewno są nam potrzebne takie rozwiązania? Otóż tak, gdyż skutecznie poprowadzona sprzedaż automatycznie przekłada się na uzyskiwane przez nas wyniki, a to zaś zwiększa zyski.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    Takie kursy szkoleniowe z zakresu sprzedaży są bardzo zróżnicowane, dlatego też bardzo łatwo dostosować je do swoich indywidualnych potrzeb. W ten oto sposób każdy może nauczyć się tego co uważa za najbardziej potrzebne. Gdyby jednak szukać pewnego wzorca, co na pewno da nam kurs, można oczekiwać kilku rzeczy. Po pierwsze zostaje nam przekazana wiedza na temat planowania sprzedaży, jak i zarządzania potrzebami naszej firmy.
     
    Te proste czynności, są kluczowe dla sprawnego jej funkcjonowania, dzięki czemu zachowa ona swoją rentowność. Idąc dalej natrafiamy na takie aspekty jak np. sposoby budowania relacji z klientem, czyli rożnego rodzaju techniki przeprowadzenia zamknięcia sprzedaży, które umożliwią nam pewny sposób na zdobycie klienta. Bardzo często poruszane są także aspekty nawiązujące do sytuacji, w której to pokazywany jest sposób myślenia klientów, czyli co jest dla nich najcenniejsze.
     
    Oczywiście każda branża ma swoje priorytety, lecz warto zapoznać się z drugą stroną, która będzie odwiedzała nasze przedsiębiorstwo. Owe szkolenia nie kosztują zbyt wiele, w stosunku do efektów jakie dają. Odpowiednia wiedza może w znaczący sposób zwiększyć nasza sprzedaż.


    Nie od dzisiaj wiadomo, że w sprzedaży liczy się zysk.
    Sprzedać należy jak najwięcej, najlepiej takich rzeczy, które da się wyprodukować lub kupić niskimi nakładami finansowymi, a można do nich doliczyć sowitą marżę. Stosuje się także takie zabiegi jak sztuczne podwyższanie wartości danego produktu.

    Da się to zrobić stosunkowo niewielkimi nakładami – można np. produkt szeroko dostępny na rynku przepakować w bardziej wyszukane opakowanie, zainwestować nieco w grafika i osobę wymyślającą chwytliwe hasła reklamowe, a do reklamy, czy promocji zatrudnić znaną twarz (może być np. rozpoznawalna wśród szerokiej publiczności aktorka) i nawet zwykłą wodę źródlaną można uznać za produkt luksusowy i sprzedać odpowiednio drożej (ciekawe, czy przychodzi Wam na myśl jakaś konkretna kampania?).

    Tak właśnie firmy chcące zwiększyć swój udział w rynku tworzą popyt na produkty, które są już łatwo dostępne i na rynku obecne przez wiele lat, choć niekoniecznie przez wszystkich zauważone. Wielkie koncerny posiadają wielomilionowe budżety, właśnie z przeznaczeniem na kreowanie potrzeb konsumentów. Czy jednak jest możliwe, by ten sam mechanizm przenieść do mniejszych przedsiębiorstw?
     
    W dużej mierze sztuka skutecznej sprzedaży to nic innego jak właśnie kreowanie potrzeb konsumentów, przekonywanie (żeby nie powiedzieć wmawianie) im, że produkt, który im się oferuje jest tym, co koniecznie im jest do życia i szczęścia potrzebne (np. koncerny kosmetyczne i farmaceutyczne i kremy na cellulit, czy płyny do płukania ust).

    To oczywiście tylko jeden z wielu przykładów na to jak zwiększyć skuteczność sprzedaży.

     
    Wiele z mechanizmów można poznać, omówić a także wypróbować w praktyce podczas warsztatów, które kierowane są do osób zajmujących się zarówno sprzedażą bezpośrednią jak i zarządzania samym procesem sprzedaży.

    Co prawda podniesienie kwalifikacji sprzedawców, ich umiejętności kontaktu z klientem, wyrobienia w nich nowych technik sprzedaży wymaga pewnego nakładu finansowego, jednak po przeanalizowaniu rachunku zysków i strat, z pewnością okaże się, że ta inwestycja była trafiona.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    firma szkoleniowa 2025 roku