Sztuka skutecznej sprzedaży
Sprzedaż to jest właśnie ta jedna rzecz, która praktycznie decyduje o tym, czy firma się wybije i stanie się znaną marką, czy niestety jej się to nie uda. W związku z tym faktem wiele przedsiębiorców stawia właśnie na rozwój sprzedaży.

Sprzedaż to jest właśnie ta jedna rzecz, która praktycznie decyduje o tym, czy firma się wybije i stanie się znaną marką, czy niestety jej się to nie uda. W związku z tym faktem wiele przedsiębiorców stawia właśnie na rozwój sprzedaży. Niestety czasem nie zdajemy obie w pełni sprawy ze złożoności tego pojęcia.
Co składa się na skuteczną sprzedaż?
Przede wszystkim warto odpowiedzieć sobie na pytanie, co właściwie decyduje o tym, że sprzedaż w firmie jest odpowiednio wysoka. Otóż na pewno będą to reklamy – jest to rzecz oczywista. Niemniej jednak trzeba umieć stworzyć dobrą reklamę tak, aby rzeczywiście odnieść sukces a nie ponieść porażkę. Dodatkowo konieczne jest dbanie o wizerunek firmy – tu przyda się na pewno miła kadra, sprawna i klarowna strona internetowa oraz wiele innych. Oczywiście na wysokość sprzedaży ma wpływ także jakość i cena oferowanego przez nas produktu. To jeszcze nie wszystko, bowiem za sprzedaż odpowiadają także w dużej mierze pracownicy. Od tego, czy są związani z firmą, czy raczej niespecjalnie zależy to, z jakim zaangażowaniem podejmują się oni sprzedaży.
Sztuka skutecznej sprzedaży a szkolenia
Jak zatem widać, bardzo wiele rzeczy ma wpływ na skuteczna sprzedaż. Warto podkreślić, że mało kto z nas ma całkowicie naturalne zdolności w tych wszystkich dziedzinach – bycia liderem, motywacji pracowników i doboru odpowiednich narzędzi motywujących oraz umiejętności rozmowy z klientem itd. W związku z tym faktem dobrym pomysłem jest skorzystanie z przeróżnego rodzaju szkoleń, które uczą, jak wygląda sztuka skutecznej sprzedaży. Dla kogo są one organizowane? W zależności od tematyki szkolenia te nadają się zarówno dla pracowników jak i dla członków zarządu. Warto skorzystać z nich, ponieważ wówczas bardzo szybko zobaczymy efekty w postaci słupków sprzedaży idących w górę. Pamiętajmy jednak o tym, żeby podczas wyboru firmy nie sugerować się tylko i wyłącznie ceną. W końcu chodzi nam o efekty i o zwiększenie sprzedaży a nie o sam fakt wysłania kogoś na szkolenie.
Zazwyczaj osoby takie wiedzą, że nie nadają się do nawiązywania kontaktów z osobami nieznajomymi, nie mają pewności siebie ani swego rodzaju tupetu, który jest niezbędny w pracy dobrego handlowca.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenia z negocjacji - weź udział w negocjacyjnej grze i zdobądź praktyczne umiejętności z zakresu negocjacji. Zwiększ pewność siebie, poznaj zasady komunikacji w negocjacjach i skutecznie prowadź rozmowy. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia z negocjacji.
Mogą Cię również zainteresować: szkolenie techniki sprzedaży, szkolenia dla sprzedawców.
Braki te próbują wypełnić prywatne firmy bądź instytucje, które organizują szereg kursów, warsztatów czy szkoleń z zakresu skutecznej sprzedaży. Napisano w tym temacie również wile podręczników i poradników, niestety żadna publikacja w tym zakresie nie zastąpi możliwości zdobycia rzetelnej wiedzy od specjalisty. Wiedzy popartej przykładami oraz praktycznymi zadaniami.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
Nie od dzisiaj wiadomo, że w sprzedaży liczy się zysk. Sprzedać należy jak najwięcej, najlepiej takich rzeczy, które da się wyprodukować lub kupić niskimi nakładami finansowymi, a można do nich doliczyć sowitą marżę. Stosuje się także takie zabiegi jak sztuczne podwyższanie wartości danego produktu.
Da się to zrobić stosunkowo niewielkimi nakładami – można np. produkt szeroko dostępny na rynku przepakować w bardziej wyszukane opakowanie, zainwestować nieco w grafika i osobę wymyślającą chwytliwe hasła reklamowe, a do reklamy, czy promocji zatrudnić znaną twarz (może być np. rozpoznawalna wśród szerokiej publiczności aktorka) i nawet zwykłą wodę źródlaną można uznać za produkt luksusowy i sprzedać odpowiednio drożej (ciekawe, czy przychodzi Wam na myśl jakaś konkretna kampania?).
To oczywiście tylko jeden z wielu przykładów na to jak zwiększyć skuteczność sprzedaży.
Co prawda podniesienie kwalifikacji sprzedawców, ich umiejętności kontaktu z klientem, wyrobienia w nich nowych technik sprzedaży wymaga pewnego nakładu finansowego, jednak po przeanalizowaniu rachunku zysków i strat, z pewnością okaże się, że ta inwestycja była trafiona.
Podstawowe Techniki Sprzedaży
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej