Choć oczywiście rodzi to szereg komplikacji to trzeba pamiętać, że firmowe imprezy integrujące zespół mogą przynosić o wiele więcej niż tylko moralne wyrzuty. Warto także pamiętać, że rozumienie pojęcia integracja w kontekście pracowników nie zawsze jest prawidłowe. Właściwym określeniem procesów mających na celu spojenie pracowników jest teambuilding.
Popularne imprezy firmowe, jak zwykło się określać różnego rodzaju firmowe atrakcje jest często bardzo mylące. Zgodnie bowiem z przyjętymi definicjami integracja jest czymś co pojawia się samoistnie pomiędzy grupami ludzi o pierwotnym charakterze. Innymi słowy o procesie integracji możemy mówić w przypadku mieszkańców osiedla, grupy etnicznej lub całego narodu. Dlatego też nie można mówić wprost o tym, że pracownicy podlegają integracji. Oczywiście może ona zachodzić ale dzieje się to w sposób naturalny nie możliwy do zarządzania. Wynika to z ludzkich emocji, które z racji swej natury są w oczywisty sposób niesterowalne.
W przypadku pracowników, zwłaszcza mających tworzyć zespół w ramach przedsiębiorstwa stosuje się natomiast procesu ujęte w ogólnym pojęciu teambuilding. Jest to działanie sterowane, które jest powadzone według ściśle określonych reguł wprost do określonego celu. Tym samym jest to niejako o wiele węższe pojęcie i mające na celu ściśle określony efekt.
Warto pamiętać, że to co ma spowodować teambuilding to stworzenie takiej atmosfery w grupie, w której przepływ energii i wspólne zrozumienie spowodują, że każdy cel i zadanie będzie realizowany w sposób niemal naturalny i sprawiający wrażenie czegoś oczywistego. Inny słowy warto pamiętać o tym, że dobrze zintegrowany pracownik, który stanowi część zespołu to najlepsza inwestycja jaką może zrobić pracodawca.
Bowiem to siła zespołu stanowi o sukcesach całego przedsiębiorstwa, a o sile zespołu z kolei decyduje teambuilding. Dlatego tak wielu pracodawców zrozumiało już fakt, że wydatki związane z zatrudnieniem nowego pracownika są o wiele większe niż podjęcie próby zatrzymania pracownika, który już jest częścią zespołu. Warto zatem dwa się zastanowić nim podejmie się decyzję o tym, czy wymieniać skład pracowników, czy też pozostawić dobrze zgranych ze sobą ludzi.