Zaufanie

Tworzenie zespołu jest procesem. Nie można go niestety znacząco przyśpieszyć, ale można sprawić, by postępował on w sposób precyzyjnie zaplanowany i stwarzający okoliczności do właściwego rozwoju danej grupy pracowników.

21 grudnia 2018
zdjęcie - Zaufanie

W ARTYKULE:

Zaufanie

Tworzenie zespołu jest procesem. Nie można go niestety znacząco przyśpieszyć, ale można sprawić, by postępował on w sposób precyzyjnie zaplanowany i stwarzający okoliczności do właściwego rozwoju danej grupy pracowników.

Warto przy tym pamiętać, że nie chodzi tu o integrację rozumianą, jako wyjazd firmowy, ale o zupełnie inną formę organizacji zespołu. Teambuilding jest bowiem czymś o wiele bardziej złożonym i precyzyjnym niż szeroko rozumiane pojęcie integracji. Dlatego też prowadzeniem odpowiednich działań w tym zakresie zajmują się przede wszystkim profesjonaliści, którzy w oparciu o lata doświadczeń menagerów z zachodu mogą oferować szereg specjalistycznych gier i zabaw szkoleniowych.

Skok w ciemno

Jest to jedno z najprostszych ćwiczeń mających na celu poprawienie zaufania w grupie i stworzenie atmosfery wspólnego zaufania. To właśnie dzięki wierze w dobre intencje swoich współpracowników możliwe jest tworzenie silnych więzi zespołowych. Dlatego też ta prosta gra, pozwala na osiąganie na tym polu ogromnych, pozytywnych korzyści.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Gry szkoleniowe i wyjazdy integracyjne dla firm pozwalają na nawiązywanie i zacieśnianie relacji między pracownikami oraz budowanie marki pracodawcy. Pomagamy nadać takim spotkaniom odpowiednio atrakcyjną formę oraz dobrać aktywności wyzwalające energię i emocje.

Poznaj nasze rozwiązania:

Ćwiczenie jest stosunkowo proste i polega na tym, że jedna z trzech osób ustawia się na podwyższeniu, natomiast pozostałe dwie osoby stojąc niżej przygotowują się do asekuracji. Osoba stojąca na podwyższeniu będzie bowiem przechylała się w tył z zamkniętymi oczami. W kulminacyjnym momencie zostanie ona złapana przez swoich kolegów.

Kwadrat

Kwadrat jest grą, które wymaga nieco zdolności gimnastycznych i sporego poczucia równowagi. Ćwiczenie wymaga uczestnictwa co najmniej czterech osób i czterech krzeseł. Ustawione w tak, by oparcia znajdowały się na zewnątrz a siedziska ustawione wobec siebie pod katem 90 stopni stanowią podstawę przyszłego kwadratu.

Na takiej podstawie siadają uczestnicy, tak by za swoimi plecami mieć kolana kolegów. Następnie należy położyć się na kolanach kolegi czy koleżanki i unieść biodra w górę. W tym momencie prowadzący ćwiczenie zabiera krzesła. W przypadku właściwie wykonanego ćwiczenia powinien powstać kwadrat stworzony z ludzi, który będzie samoistnie stał.

Wszystkie gry mająca za zadanie tworzyć w grupie atmosferę zaufania mają na celu nie tylko pobudzenie we współpracownikach woli współdziałania, ale przede wszystkim utwierdzić ich w swoich zdolnościach i możliwości wspólnego osiągania założonych celów. Dzięki temu, żadne postawione przed takim zespołem zadanie nie będzie za trudne.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Czy jesteśmy przygotowani na rozwiązywanie kryzysów społecznych na poziomie administracji publicznej? Funkcjonowanie urzędu to nie tylko tzw. trudni petenci czy coraz powszechniejsze kryzysy w mediach społecznościowych. To również, a może przede wszystkim, kryzysy społeczne. Ten rodzaj trudnych sytuacji i napięcia jest gwarantem, że prędzej czy później zjawią się media.

Z opublikowanego w październiku 2016 r. raportu Banku Światowego „Global Talent Flows” wynika, że Polska jest na drugim miejscu w świecie pod względem wzrostu tempa wypływania talentów. Jakie pomysły mają polskie firmy na odwrócenie tego trendu? 

Szanowni Państwo!
Firma Gamma przeprowadziła 3-miesięczny projekt badawczy, którego celem było zidentyfikowanie kluczowych wyzwań, przed jakimi obecnie stoją firmy informatyczne. Głównymi źródłami informacji podczas badania były:
  • dane z raportów firmy Gartner,
  • dane z analiz infobrokerskich,
  • bezpośrednie wywiady z menedżerami wyższego i średniego szczebla zarządzania w firmach informatycznych,
  • wywiady ze specjalistami reprezentującymi zawody informatyczne.

Nazwa tej metody diagnozy pochodzi od sposobu jej zastosowania, tj. zbierania informacji, jak funkcjonuje w organizacji dany pracownik według osób z bliższego i dalszego otoczenia.

Obsługa klienta to wsparcie oferowane klientom - zarówno przed, jak i po zakupie i skorzystaniu z produktów lub usług - które sprawia, że ich doświadczenie z twoją firmą jest łatwe i przyjemne. Oferowanie bardzo dobrej obsługi klienta jest ważne, jeśli chcesz zatrzymać klientów na dłużej i rozwijać swoją firmę.

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.