Menedżer to, według definicji, osoba odpowiedzialna za nadzór pewnej określonej grupy zadań, projektu bądź zespołu. To właśnie do niego należy składać raporty z dziennych, tygodniowych lub miesięcznych postępów. W zależności od organizacji dokładny zakres obowiązków menedżera może się różnić.
W niektórych miejscach, menedżer odpowiedzialny będzie za zespół, jego wyniki, postępy. Będzie nadzorował i kontrolował postępowania, dobierał najlepsze narzędzia motywacyjne i pilnował porządku w zespole, zapewniając warunki sprzyjające pracy.
W innych organizacjach, menedżer nie będzie posiadał bezpośredniego zespołu podopiecznych, natomiast będzie odpowiedzialny za poszerzenie sprzedaży na rynki zagraniczne.
Zdarza się, że menedżer, odpowiedzialny za grupę pracowników, również składa raporty starszemu menadżerowi, który może mieć pod sobą kilka, zarządzanych przez niżej postawionych menedżerów grup.
Najjaśniejszym uproszczeniem roli menedżera jest sięgnięcie po angielską nazwę, którą można przetłumaczyć na “osoba zarządzająca”. Nierzadko jednak spotykamy się też z utożsamieniem osoby menedżera z liderem, czyli kimś, kto przewodzi grupą. i tym zwykle jest.