Pokolenie, czyli grupa ludzi urodzona w podobnych czasach rozwoju technologii, uwarunkowań politycznych, sytuacji ekonomicznej. Przyjmuje się, że jedno pokolenie to zbiór osób, które dorosły na przestrzeni około 30 lat - od narodzin do osiągnięcia pełnej dojrzałości przez określoną grupę.
Co jest niezwykle ważne, to świadomość tego, że każde pokolenie w inny sposób odbierze ten sam komunikat ze względu na uwarunkowania kulturowe, jakie miały miejsce za czasów młodości tych osób. Jest to podstawa sukcesu wielu kampanii, od reklamowych po rekrutację odpowiedniego zespołu.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Chcesz poszerzyć swoją wiedzę dotyczącą przywództwa i rozwijania swoich kompetencji managerskich? Interesują Cię szkolenia sprzedażowe? Zobacz szkolenia zamknięte i otwarte realizowane w Gammie.
Zobacz też:
szkolenie dla brygadzistów
W obszarze HR jest wyjątkowo ważne, aby znać choćby uogólnione potrzeby przedstawicieli poszczególnych pokoleń, by z powodzeniem zachęcić ich dopasowaną ofertą pracy i zapewnić środowisko, w którym w pełni wykorzystają swój potencjał.
Znajomość tła kulturowego każdego z pokoleń to doskonałe narzędzie ułatwiające analizę odbiorców, choć niezwykle uogólniające to wciąż niezrównane w wielu kampaniach reklamowych, lub choćby drogach przekazu informacji.