Coaching, czy to w życiu prywatnym, czy w biurze, na celu ma zdefiniowanie celów jednostki lub grupy czy organizacji, rozpracowanie planu działania i podtrzymaniu odpowiedniego nastawienia, aby osiągnięcie zamiarów było możliwe.
Coaching zaczyna się od wzniesienia dyskusji, która ma na calu pozytywnie zastawić zespół, zorientować na postawione przez organizację cele, zdefiniować problemy lub przeszkody, które mogą spowalniać osiąganie jak najwyższej efektywności i jakości pracy. Bardzo ważnym elementem coaching jest zbudowanie zaufania między współpracownikami a menadżerami, na którym powinny opierać się codzienne ich relacje.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jakie są najskuteczniejsze techniki motywacyjne? Jak zostać mentorem dla mniej doświadczonych współpracowników? Jak stres wpływa na podejmowanie decyzji? Jak obudzić zespół sprzedażowy? Zobacz co proponujemy:
Zapraszamy.
Niezwykle ważnym elementem coachingu jest otrzymanie od pracowników werbalnego potwierdzenia, iż są oni świadomi problemu. Pomijając ten krok narażamy się na nieporozumienia - nikt nie jest w stanie naprawić problemu, którego nie jest świadom.
Kiedy role zostaną przydzielone, a wszelkie wątpliwości rozwiane, niezwykle ważnym jest, aby takie spotkania powtarzały się dosyć często, ponieważ bez szczerego feedbacku i przypominania celach, ślad po całym przedsięwzięciu, prędzej czy później, zaniknie.
Nie należy zapominać, iż poza faktycznymi analizami produktywności pracowników, coaching ma na celu podtrzymanie wysokiego poziomu motywacji w grupie.