Nie jest tajemnicą, że posiadanie zespołu składającego się ze zmotywowanych specjalistów, chcących nieustannie podnosić swoje kwalifikacje zawodowe to marzenie każdego przedsiębiorcy. Jednak jak zachęcić pracowników do dalszej edukacji?
Najlepiej zacząć od rozważenia głównych powodów, dla których mogą oni edukacji nie kontynuować. Przyczynami okazują się bardzo często brak czasu i koszty nauki. Dobrym początkiem, aby zachęcić pracowników do uczęszczania na kursy doszkalające i zdobywania kolejnych stopni naukowych, to częściowe lub całkowite pokrycie kosztów nauki i wszelakich nadprogramowych kursów.
W pierwszej chwili na myśl przychodzą wysoki koszt, jednak warto zastanowić się czy aby na pewno jest on większy niż koszt wysokiej fluktuacji pracowników i naprawianie błędów niewyszkolonego personelu lub utrzymywanie pracowników, którzy niewiele wnoszą do firmy.
Drugą taktyką, jaką warto rozważyć, jest częściowe odejście od modelu pracy w sztywnych godzinach 8-16. Jeżeli rodzaj pracy na to pozwoli, warto uelastycznić grafik. kolejną wskazówką, jest publiczne wygłaszanie pochwał za osiągnięcia jednostek, które faktycznie postanowiły skorzystać z oferowanych możliwości, co umożliwi zmotywowanie reszty zespołu i wprowadzi nieco więcej optymizmu do zespołu.