Bardzo wiele osób postrzega nową pracę, jako poważne wyzwanie. Nie wiedząc, co ich spotka, i przede wszystkim jak się odnajdą w nowym zespole i miejscu, tacy ludzie odczuwają stres.
Takie podejście może sprawić, że wystąpią problemy z odnalezieniem się i nawiązaniem znajomości w nowym miejscu pracy. Jeżeli odczuwamy takie emocję, powinniśmy spróbować je przezwyciężyć. Warto uświadomić sobie, że skoro zostaliśmy przyjęci, oznacza to, że posiadami wszystkie potrzebne narzędzia pozwalające radzić sobie z problemami i zadaniami związanym z naszą nową posadą.
Należy powtarzać sobie, że jesteśmy właściwą osobą na właściwej pozycji. Dobrym pomysłem na poradzenie sobie ze stresem może być także jak najszybsze nawiązanie znajomości z współpracownikami.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak kontrolować i panować nad stresem? Jak radzić sobie ze zmianami? Jak zachować równowagę pomiędzy zawodowymi wyzwaniami a radością realizowania swoich prywatnych pasji? Odwiedź nasz dział szkoleń interpersonalnych. Zobacz:
Zapraszamy.
Może to wymagać pewnej dozy pewności siebie, ale jeśli już się przełamiemy, to rozmowy z innymi ludźmi o podobnych obawach i problemach pomogą nam rozładować napięcie oraz dostarczą wartościowych informacji o firmie i pracy. Warto jak najszybciej spróbować nawiązać nowe znajomości w pracy, gdyż w późniejszym okresie będzie nam jedynie trudniej to zrobić.