Coaching koaktywny

7 grudnia 2017
zdjęcie - Coaching koaktywny

Kiedy „Coaching koaktywny” został opublikowany po raz pierwszy w 1998 roku, momentalnie został uznany za innowacyjny podręcznik, który pomógł w ukształtowaniu nowego zjawiska kulturowego i biznesowego oraz rozwoju coachingu. Obecnie wydawana w ponad dziesięciu językach świata, książka stanowi źródło numer jeden dla wielu uniwersyteckich programów coachingowych w zakresie rozwoju zawodowego.

Oprócz tego korzystają z niej osoby, które chcą popracować nad komunikacją i relacjami z innymi oraz umiejętnościami przywódczymi. Książka została podzielona na trzy części: „Podstawy coachingu koaktywnego”, „Konteksty coachingu koaktywnego”, „Zasady coachingu koaktywnego i użyteczne praktyki”.

Nowa, trzecia edycja książki została wzbogacona o aktualne tematy związane z coachingiem koaktywnym oraz o program szkolenia coachingowego prowadzonego przez Coaches Training Institute, organizację szkoleniową należącą od 20 lat do autorów podręcznika. Ta wersja kładzie szczególny nacisk na zachęcanie klientów do zmian i zwiększa zakres stosowania Modelu Koaktywnego do zarządzania przywódczego, wskazując na jego efektywność w obrębie organizacji. Dodatkowo, w książce zawarto ponad 35 nowych i uaktualnionych ćwiczeń, kwestionariuszy, czy list kontrolnych.

Autorzy dokonują też ciekawych klasyfikacji. Przykładowo, w rozdziale „Słuchanie”, prezentują trzy poziomy tej umiejętności: na poziomie pierwszym słuchamy naszego klienta, ale ograniczamy się jedynie do filtrowania przekazywanych przez niego informacji. Poziom drugi to skupienie swojej uwagi na kliencie, okazywanie empatii i wyciąganie wniosków. Natomiast na trzecim poziomie jesteśmy tak pochłonięci rozmową z klientem, że znajduje się on dla nas w centrum wszechświata, a cały świat zewnętrzny przestaje istnieć.

Rozdział pt. „Intuicja” udowadnia, że odgrywa ona istotną rolę w coachingu koaktywnym. Jako że taki trening nie zawsze przebiega zgodnie z ustalonym planem, musimy być gotowi na improwizowanie w każdym momencie. Wiele dziedzin nowoczesnej kultury obecnie nie propaguje intuicyjnego myślenia. Uznawane jest za nonsens i jest coraz bardziej wypierane przez racjonalność i suche dane.

Racjonalność jest opłacalna, ale zdarzają się sytuacje, kiedy nie mamy jednej, oczywistej odpowiedzi na nurtujące pytanie. Wtedy jesteśmy zdani tylko i wyłącznie na własną intuicję. Dlatego właśnie autorzy kładą na nią tak duży nacisk w swojej książce. Nie zawsze jesteśmy w stanie przewidzieć, co powie nasz klient.

W coachingu koaktywnym musimy wprowadzić do życia naszego klienta równowagę. Chodzi tu o dosłownie każdą dziedzinę życia: finanse, relacje z innymi, zdrowie i duchowość. Należy zdawać sobie sprawę, że te dziedziny nie funkcjonują oddzielnie. Finanse mają wpływ na nasze relacje i związki, związki łączą się ze stanem zdrowia, a on decyduje o naszych finansach. Wszystko jest ze sobą połączone, więc pracując tylko nad jednym z tych elementów, możemy dopracować też wszystkie pozostałe w tym samym czasie. Ale istnieją dwie strony medalu: jeśli jeden z nich nie funkcjonuje prawidłowo, ciągnie w dół wszystkie inne.

Książka zawiera wiele technik, które możemy zastosować wobec naszego klienta, między innymi zadania domowe. Opierają się one na jednym, zasadniczym pytaniu, które klient musi dogłębnie przeanalizować. To zmusza ich do dłuższej pracy umysłowej i umożliwia lepsze poznanie siebie.

Książka uznawana jest za biblię wśród poradników trenerskich. Dzięki silnemu, konkretnemu podejściu autorów, żaden inny podręcznik nie pokaże nam tylu przydatnych narzędzi, umiejętności i podstaw coachingu potrzebnych do odniesienia sukcesu w branży. Jest on przeznaczony dla wszystkich, niezależnie od stanowiska i organizacji: od studentów po nauczycieli, od podwładnych po menedżerów. Najważniejsze jest to, że pomaga ona w zbudowaniu zdrowych relacji opartych na współpracy na każdym szczeblu zawodowym.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zobacz nasze szkolenia.
Jak prawidłowo oceniać pracowników? Czy przywództwa można się nauczyć? Jak zostać charyzmatycznym liderem? Jak budować zaangażowanie w firmie?

Zapraszamy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

9 marca 2018
Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
9 marca 2018
Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
2 marca 2018
Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
2 marca 2018
Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
26 lutego 2018
„17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.