Getting Things Done

26 lutego 2018
zdjęcie - Getting Things Done

W tym zabieganym i chaotycznym świecie, jedną z najbardziej cenionych zalet jest to, kiedy człowiek wie, jak załatwiać otaczające go sprawy (ang. getting things done). Czy taka osoba posiada pewien zestaw umiejętności, którego reszcie brakuje, czy robi dokładnie to samo, co inni, tylko przy użyciu innej metody? I czy można się tego jakoś nauczyć?

Wszyscy ci, którzy mają poczucie przeładowania obowiązkami, swój czas wolny uznają za niewystarczający, a jednocześnie zapominają o naprawdę istotnych rzeczach, muszą wiedzieć, że nie istnieje żadna nieprzezwyciężona bariera, która odróżnia ich od ludzi, którzy nie mają problemu z utrzymaniem równowagi pomiędzy swoim życiem zawodowym i osobistym. Co więcej, istnieje sposób, który pomaga wypracować odpowiedni zestaw umiejętności, dzięki którym będziemy mieli lepsze podejście do życia, pracy – wystarczy przeczytać książkę Davida Allena „Getting Things Done”.

Przede wszystkim, należy pilnie i konsekwentnie powtarzać wszystkie wskazówki w niej zawarte. Jej autor, ekspert ds. wydajności osobistej i organizacyjnej, pracujący z najważniejszymi klientami z najbardziej prestiżowych amerykańskich korporacji, przedstawia nam pewien prosty, praktyczny i elastyczny sposób w osiągnięciu zamierzonego celu.

Jego technika nie opiera się na założeniu „wszystko albo nic”, nie ostrzega o negatywnych konsekwencjach lub o wynikach, które mogą być niższe od optymalnych, jeśli nie wykonamy naszych zadań z odpowiednią precyzją. Zapewnia natomiast, że nasza praca będzie równie efektywna, niezależnie, czy wykonamy ją w całości, czy tylko w połowie. I nie mówimy tu o wybaczaniu ludzkim słabościom, ale o odpowiedniej pomocy, aby je zwalczyć.

Przede wszystkim, autor nawołuje do skupienia się na przejrzystości i decyzyjności w zakresie planowania i wykonywania zadań, co głównie wymaga zdrowego rozsądku i logicznego myślenia – jednak w wielu sytuacjach, kiedy ludzie odczuwają presję i napięcie, często zapominają o tych podstawowych czynnikach. Główny przekaz jest taki, że każde zadanie lub działanie ma swoje miejsce oraz czas i odpowiednie wykorzystanie tych dwóch elementów – co jest znacznie łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać – zapewnia, że wykonana praca może być bardzo efektywna bez niepotrzebnej towarzyszącej temu presji. Autor więc radzi, jak mieć więcej energii, być bardziej zrelaksowanym i osiągnąć więcej przy mniejszym wysiłku.

Kluczem do sukcesu jest podzielenie danego zadania na małe etapy, wykonywane małymi krokami, przy konkretnym ustaleniu tego, co powinno być zrobione, w jakiej kolejności i kiedy. Allen oferuje nam jak najlepsze wskazówki i przykłady, aby pomóc nam w zaplanowaniu wszystkiego od zera.
Niektóre z opisanych tu technik na pewno są znane większości czytelników, ale każdy może znaleźć dla siebie coś nowego, o czym nigdy wcześniej nie słyszał i powoli, małymi krokami wprowadzać do swojego życia ciekawe i pożyteczne nawyki. Nie wymaga to od nas żadnych radykalnych zmian ani odpowiedniego wyposażenia – wystarczą chęci do zmian i pozytywne nastawienie.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

9 marca 2018
Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
9 marca 2018
Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
2 marca 2018
Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
2 marca 2018
Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
26 lutego 2018
„17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.