Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

21 lutego 2018
zdjęcie - Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

„Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” to jedna z najbardziej wpływowych książek z dziedziny komunikacji. Pierwszy raz została opublikowana w 1936 r., ale mimo to nadal cieszy się bardzo dużą popularnością wśród czytelników.

Została ona podzielona na sekcje. Pierwsza z nich, zatytułowana „Podstawowe techniki radzenia sobie z ludźmi”, zawiera wiele praktycznych wskazówek i porad z tego zakresu. Pierwsza z nich to: „Jeśli chcesz zebrać miód, nie niszcz ulu” – wiele osób niezbyt dobrze radzi sobie z krytyką, potępieniem, narzekaniem, więc jeśli kiedyś będziesz chciał kogoś skrytykować, po prostu ugryź się w język i powstrzymaj się od tego.

Dzięki temu, unikniesz niepotrzebnych negatywnych emocji w konwersacji, emocji, które prędzej czy później do ciebie wrócą, ponieważ inni ludzie zaczną mieć o tobie gorsze zdanie. Kolejna rada to wielki sekret radzenia sobie z ludźmi – wypowiadaj się o innych w pozytywny sposób, kiedy tylko masz okazję. Pomyśl, co miłego możesz powiedzieć o każdej osobie, którą znasz i następnie wykorzystaj to w odpowiednich sytuacjach.

Kolejna wskazówka to: „Ten, kto może to zrobić, ma przed sobą cały świat. Ten, kto nie może, podąża samotną drogą” – spraw, że inni się tobą zainteresują wykorzystując rzeczy, które są dla nich przydatne. Na przykład, tworząc list motywacyjny, nie pisz „chcę tę pracę”, tylko uargumentuj swój wybór posady opisem swoich dobrych cech i umiejętności.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zapraszamy do udziału w szkoleniu z komunikacji. Dzięki temu szkoleniu rozwiniesz m.in.: umiejętność wyrażania swoich myśli w sposób prosty i precyzyjny, umiejętność aktywnego słuchana, umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej.

Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenia z rozwoju osobistego, szkolenie pewność siebie w biznesie.



Następna sekcja została zatytułowana: „Sześć sposobów na to, aby ludzie cię lubili”. Jeden z nich brzmi: „Zrób to, a będziesz wszędzie mile widziany” – może być uznawany za jeden z najbardziej wymagających, szczególnie dla introwertyków. Carnegie uważa, że powinniśmy być autentycznie zainteresowani innymi osobami. Na początek, dobrze jest stać się uważnym słuchaczem i myśleć o tym, co mówią inni ludzie – czy to wnosi cokolwiek do mojego życia? Czy to ma dla mnie sens?

Następnie, możemy spróbować wyrazić to, do czego udało nam się dojść – to pokazuje, że interesuje nas to, o czym mówią ludzie dookoła nas. Ważne jest również, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie – przede wszystkim należy się uśmiechać, ale czasem może okazać się to trudniejsze niż się wydaje. Dlatego najlepiej jest witać ludzi w pozytywny sposób poprzez wyobrażanie sobie rzeczy, które nas uszczęśliwiają. Dzięki temu znacznie łatwiej jest o uśmiech.

Sekcja trzecia nosi tytuł: „Jak przekonać ludzi do swojego sposobu myślenia”. Przede wszystkim – „Nie możesz wygrać kłótni” – więc tej kłótni unikaj. Jeżeli wydaje się, że zaraz rozmowa się w nią przeistoczy, należy zgrabnie złagodzić sytuację i iść dalej. Powtarzanie takiego zachowania świadczy o twojej racjonalności i opanowaniu. Jak natomiast uniknąć wrogów? Najprostszym sposobem, aby tych wrogów sobie narobić jest stwierdzenie, że ktoś mówi lub robi coś źle. Zamiast tego, może warto powiedzieć „Nigdy wcześniej nie myślałem o tym w ten sposób” i zadawać pytania, niezależnie od tego, czy zgadzasz się z czyjąś opinią, czy nie.

Sekcja czwarta to: „Bądź liderem. Jak zmieniać ludzi bez obrażania ich.” W tej części książki dowiemy się, między innymi, jak krytykować bez wzbudzania przy tym nienawiści – jeśli chcesz coś skrytykować, spróbuj zrobić to w niebezpośredni sposób, na przykład poprzez oferowanie pozytywnego rozwiązania zmierzającego w trochę innym kierunku.

Jeśli jesteś introwertykiem albo po prostu czasami masz problemy z komunikowaniem się z innymi ludźmi, ta książka jest dla ciebie. Warto spędzić trochę czasu na praktycznym stosowaniu podanych rad, dzięki czemu z czasem zauważymy, że rozmowy z innymi nie sprawiają nam już problemów i nie czujemy się przy tym zdenerwowani i niepewni.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

9 marca 2018
Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
9 marca 2018
Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
2 marca 2018
Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
2 marca 2018
Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
26 lutego 2018
„17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.