Psychologiczne mechanizmy reklamy

zdjęcie - (the_title())

    Książka ukazuje wpływ reklamy na nasze życie codziennie. Jej autor opisuje najczęściej spotykane mechanizmy, opierając się na teoriach współczesnej psychologii oraz na najnowszych badaniach z zakresu psychologii, marketingu, zachowań konsumenckich.

    Używa przystępnego języka i wzbogaca omawiane tematy o historie i anegdoty, wynikające z jego własnych doświadczeń w obszarze psychologii społecznej. W jasny i przejrzysty sposób objaśnia nawet te najbardziej skomplikowane terminy i koncepcje.

    Książka składa się z 7 rozdziałów:

    • „Reklama – co może, a czego nie może”
    • „Ogólne determinanty skuteczności reklamy”
    • „Procesy poznawcze”
    • „Nastrój i emocje”
    • „Człowiek w reklamie”
    • „Zachowania konsumenckie”
    • „Reklama polityczna i społeczna”

    To idealna lektura dla wszystkich osób zainteresowanych reklamą (a także jej twórców), marketingiem i naukami humanistycznymi: zarówno tych, którzy świadomie kupują rzeczy promowane w telewizji i prasie oraz tych, którzy żyją w przekonaniu, że są odporni na ten rodzaj medialnej manipulacji.

    Ukazane zostały kulisy dużych kampanii reklamowych, a autor opisał wszystkie chwyty marketingowe (opierające się na sztuczkach psychologicznych), które zostały w nich użyte. Poruszony został też wątek świata polityki i sposób, w jaki osoby z tego kręgu kreują swój wizerunek publiczny.

    Czytelnicy poznają też główne czynniki wpływające na skuteczność reklamy. Na początku jej twórcy ustalają grupę docelową, do której skierowany będzie dany produkt.

    Kolejnym ważnym aspektem jest to, jak często reklama pojawia się w telewizji lub jakie są jej wymiary w gazetach. W przypadku prasy, jej treść powinna zostać zapisana w odpowiedni sposób – przy użyciu chwytliwego języka, który sprawi, że przykuje uwagę odbiorcy i zadziała na jego wyobraźnię. To oraz wiele innych przydatnych informacji autor przekazuje czytelnikom w ciekawy i humorystyczny sposób.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.