Psychologiczne mechanizmy reklamy

21 listopada 2017
zdjęcie - Psychologiczne mechanizmy reklamy

Książka ukazuje wpływ reklamy na nasze życie codziennie. Jej autor opisuje najczęściej spotykane mechanizmy, opierając się na teoriach współczesnej psychologii oraz na najnowszych badaniach z zakresu psychologii, marketingu, zachowań konsumenckich.

Używa przystępnego języka i wzbogaca omawiane tematy o historie i anegdoty, wynikające z jego własnych doświadczeń w obszarze psychologii społecznej. W jasny i przejrzysty sposób objaśnia nawet te najbardziej skomplikowane terminy i koncepcje.

Książka składa się z 7 rozdziałów:

  • „Reklama – co może, a czego nie może”
  • „Ogólne determinanty skuteczności reklamy”
  • „Procesy poznawcze”
  • „Nastrój i emocje”
  • „Człowiek w reklamie”
  • „Zachowania konsumenckie”
  • „Reklama polityczna i społeczna”

To idealna lektura dla wszystkich osób zainteresowanych reklamą (a także jej twórców), marketingiem i naukami humanistycznymi: zarówno tych, którzy świadomie kupują rzeczy promowane w telewizji i prasie oraz tych, którzy żyją w przekonaniu, że są odporni na ten rodzaj medialnej manipulacji.

Ukazane zostały kulisy dużych kampanii reklamowych, a autor opisał wszystkie chwyty marketingowe (opierające się na sztuczkach psychologicznych), które zostały w nich użyte. Poruszony został też wątek świata polityki i sposób, w jaki osoby z tego kręgu kreują swój wizerunek publiczny.

Czytelnicy poznają też główne czynniki wpływające na skuteczność reklamy. Na początku jej twórcy ustalają grupę docelową, do której skierowany będzie dany produkt.

Kolejnym ważnym aspektem jest to, jak często reklama pojawia się w telewizji lub jakie są jej wymiary w gazetach. W przypadku prasy, jej treść powinna zostać zapisana w odpowiedni sposób – przy użyciu chwytliwego języka, który sprawi, że przykuje uwagę odbiorcy i zadziała na jego wyobraźnię. To oraz wiele innych przydatnych informacji autor przekazuje czytelnikom w ciekawy i humorystyczny sposób.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

9 marca 2018
Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
9 marca 2018
Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
2 marca 2018
Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
2 marca 2018
Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
26 lutego 2018
„17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.