HR Business Partner jest to specjalista HR, którzy ściśle współpracuje z wyższymi rangą liderami organizacji w celu opracowania strategii HR ściśle wspierającej ogólne cele organizacji.
Proces dostosowania nazywany jest HR business partnering’iem i może wymagać HR Business Partner’a zasiadającego w radzie dyrektorów lub ściśle współpracującego z zarządem.
Pomysł HR Business Partner’a został spopularyzowany przez naukowca i konsultanta Davida Ulricha, który postrzega HR Business Partner’a jako część udanej nowoczesnej roli HR. Są to często najbardziej zaawansowani specjaliści HR w dziale, z doświadczeniem w kontakcie z liderami wyższego szczebla.
HR Business Partner powinien posiadać:
- Wiarę we własną zdolność do zmiany biznesu
- Wiarę w wartość funkcji HR
- Pewność siebie w wyrażaniu własnego punktu widzenia
- Umiejętność budowania długotrwałych relacji z klientami i współpracownikami HR
- Skupienie się na dostarczaniu wyników biznesowych poprzez jak najlepsze wykorzystanie funkcji HR
- Działanie jako wzór do naśladowania dla reszty zespołu.
Obowiązki, jakie wykonuje Analityk Danych na swoim stanowisku:
- Przygotowywanie analiz na podstawie dużych wolumenów danych,
- Eksploracja baz danych (segmentacja klientów, modele scoringowe, analiza koszykowa, prognozowanie, modele rekomendacyjne),
- Praca z bazami danych MS SQL oraz z danymi nieustrukturyzowanymi,
- Wyciąganie wniosków i prezentacja wyników,
- Przygotowywanie rekomendacji na podstawie przeprowadzonych analiz.