Marketing masowy (mass marketing) jest strategią ukierunkowaną na przyciągnięcie jak największej części odbiorców. Jego celem jest zajęcie się największą liczbą potencjalnych klientów, przy jednoczesnym ignorowaniu tych niszowych.
Strategia związana z tego typu marketingiem koncentruje się na większej ilości sprzedaży po niższych cenach, aby uzyskać maksymalną ekspozycję produktu.
Obowiązki, jakie wykonuje Analityk Danych na swoim stanowisku:
- Przygotowywanie analiz na podstawie dużych wolumenów danych,
- Eksploracja baz danych (segmentacja klientów, modele scoringowe, analiza koszykowa, prognozowanie, modele rekomendacyjne),
- Praca z bazami danych MS SQL oraz z danymi nieustrukturyzowanymi,
- Wyciąganie wniosków i prezentacja wyników,
- Przygotowywanie rekomendacji na podstawie przeprowadzonych analiz.
Stanowiska pracy związane z: Marketing masowy
Przedstawiciel handlowy,
Analityk biznesowy,
Specjalista ds. social media,
Specjalista ds. marketingu,
Dyrektor handlowy,
Specjalista ds. marketingu internetowego,
Asystent działu handlowego,
Specjalista ds. marketingu i reklamy,
Specjalista ds. produktu,
Specjalista ds. SEM,
Specjalista ds. SEO,