Zawieranie i zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym

REKLAMACJA, RĘKOJMIA, GWARANCJA - aspekty prawne

Szkolenia - prawo onlineotwartezamkniete

Reklamacja, rękojmia, gwarancja – aspekty prawne. Właściwe zawieranie umów w obrocie gospodarczym. Zapraszamy na szkolenie zawieranie i zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Coraz wyższe wymagania, jakie stawia rynek sprawiają, że podczas zawierania umów i prowadzenia negocjacji nieodzownym staje się znajomości podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim utrudnić dochodzenie swoich roszczeń przed sądem w przyszłości.

I właśnie z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów w firmie przygotowane zostało nasze szkolenie.

Celem szkolenia jest zaznajomienie z kluczowymi pojęciami z zakresu prawa gospodarczego oraz omówienie zasad zawierania umów w obrocie gospodarczym.

Szczególny nacisk kładziony jest na kwestie związane z badaniem wiarygodności kontrahenta, właściwym zabezpieczaniem kontraktów, a także wprowadzaniem rozwiązań globalnych w firmie, dotyczących umów. Szkolenie adresowane jest w szczególności do tych klientów, którzy udzielają kredytów kupieckich.

UCZESTNICY BĘDĄ POTRAFILI:

  • zawierać umowy sprzedażowe,
  • analizować treść umów zaproponowanych przez klienta,
  • rozpatrywać i zgłaszać reklamacje (szkolenia reklamacje),
  • będą wiedzieć, jak weryfikować wiarygodność kontrahenta, jakie dokumenty od niego odbierać, jak
  • potwierdzać transakcję w związku z udzielaniem kredytów kupieckich,

SZKOLENIE POLECAMY:

  • osobom odpowiedzialnym za sprzedaż w przedsiębiorstwie,
  • pracownikom działów handlowych i działów zamówień,
  • pracownikom działu obsługi klienta,
  • wszystkim osobom, które w swojej pracy spotykają się z problemami wynikającymi z realizacji uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji.

Coraz wyższe wymagania, jakie stawia rynek sprawiają, że podczas zawierania umów i prowadzenia negocjacji nieodzownym staje się znajomości podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim utrudnić dochodzenie swoich roszczeń przed sądem w przyszłości.

I właśnie z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów w firmie przygotowane zostało nasze szkolenie.

Celem szkolenia jest zaznajomienie z kluczowymi pojęciami z zakresu prawa gospodarczego oraz omówienie zasad zawierania umów w obrocie gospodarczym.

Szczególny nacisk kładziony jest na kwestie związane z badaniem wiarygodności kontrahenta, właściwym zabezpieczaniem kontraktów, a także wprowadzaniem rozwiązań globalnych w firmie, dotyczących umów. Szkolenie adresowane jest w szczególności do tych klientów, którzy udzielają kredytów kupieckich.

UCZESTNICY BĘDĄ POTRAFILI:

  • zawierać umowy sprzedażowe,
  • analizować treść umów zaproponowanych przez klienta,
  • rozpatrywać i zgłaszać reklamacje (szkolenia reklamacje),
  • będą wiedzieć, jak weryfikować wiarygodność kontrahenta, jakie dokumenty od niego odbierać, jak
  • potwierdzać transakcję w związku z udzielaniem kredytów kupieckich,

SZKOLENIE POLECAMY:

  • osobom odpowiedzialnym za sprzedaż w przedsiębiorstwie,
  • pracownikom działów handlowych i działów zamówień,
  • pracownikom działu obsługi klienta,
  • wszystkim osobom, które w swojej pracy spotykają się z problemami wynikającymi z realizacji uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)


Problematyka rękojmi, wad, gwarancji (szkolenia reklamacje)

  • Pojęcie umów w obrocie gospodarczym i przedsiębiorcy.
  • Pojęcie wady i niezgodności towaru z umową, na czym może polegać. Rodzaje wad.
  • Odpowiedzialność odszkodowawcza sprzedawcy za sprzedanie wadliwego towaru.
  • Postępowanie w przypadku niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
  • Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.
  • Terminy przy dochodzeniu roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, termin do zgłoszenia niezgodności, jej wykrycia.
  • Relacje pomiędzy sprzedawcami pośrednimi a sprzedawcami finalnymi w związku z zaspokojeniem roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową. Problem roszczeń regresowych (hurtownik, producent, pośrednik itp.).
  • Przedawnienie.
  • Czy niezgodność towaru z umową można zgłaszać producentowi.
  • Na czyj koszt następuje wydanie rzeczy sprzedanej i transport.
  • Kto ponosi ryzyko zagubienia i zniszczenia przesyłki w czasie transportu.
  • Demontaż i ponowne zamontowanie rzeczy wadliwej.
  • Czy kupujący może domagać się rozpatrzenia reklamacji pomimo braku paragonu?
  • Rękojmia a gwarancja, czym się od siebie różnią.
  • Kto może udzielić gwarancji, na jaki czas, w jakim zakresie?
  • Uprawnienia przysługujące z gwarancji.

Właściwe zawieranie umów w obrocie gospodarczym

  • Badanie wiarygodności klienta (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, możliwość badania akt rejestrowych spółek…).
  • Odpis z KRS jako „dowód osobisty” przedsiębiorcy. Szczegółowa analiza odpisu z KRS.
  • Rodzaje umów, zasady oznaczania stron umowy, miejsca i czasu zawarcia. Czy podpisy na umowach powinny być czytelne?
  • Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych rodzajów spółek – prawo do zawierania umów przez: prezesów, wiceprezesów, prokurentów, wspólników…
  • Rodzaje pełnomocnictw oraz analiza ich treści. Czy pełnomocnik odpowiada za zobowiązania wynikające z zawieranych przez niego umów.
  • Co to jest prokura, rodzaje prokury.
  • Konsekwencje zawarcia umowy przez osoby nieuprawnione. Czy każda taka umowa jest nieważna.
  • Elementy każdej umowy w obrocie gospodarczym.
  • Podstawowe pojęcia z zakresu prawa cywilnego: odsetki ich rodzaje, kary umowne, wina a przyczyna, zwłoka, opóźnienie.
  • Najczęściej popełniane błędy przy pisaniu umów.
  • Jak sporządzić aneks do umowy (praca z dokumentem).
  • Zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym (weksel, gwarancje bankowe, akredytywa).


Problematyka rękojmi, wad, gwarancji (szkolenia reklamacje)

  • Pojęcie umów w obrocie gospodarczym i przedsiębiorcy.
  • Pojęcie wady i niezgodności towaru z umową, na czym może polegać. Rodzaje wad.
  • Odpowiedzialność odszkodowawcza sprzedawcy za sprzedanie wadliwego towaru.
  • Postępowanie w przypadku niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
  • Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.
  • Terminy przy dochodzeniu roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, termin do zgłoszenia niezgodności, jej wykrycia.
  • Relacje pomiędzy sprzedawcami pośrednimi a sprzedawcami finalnymi w związku z zaspokojeniem roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową. Problem roszczeń regresowych (hurtownik, producent, pośrednik itp.).
  • Przedawnienie.
  • Czy niezgodność towaru z umową można zgłaszać producentowi.
  • Na czyj koszt następuje wydanie rzeczy sprzedanej i transport.
  • Kto ponosi ryzyko zagubienia i zniszczenia przesyłki w czasie transportu.
  • Demontaż i ponowne zamontowanie rzeczy wadliwej.
  • Czy kupujący może domagać się rozpatrzenia reklamacji pomimo braku paragonu?
  • Rękojmia a gwarancja, czym się od siebie różnią.
  • Kto może udzielić gwarancji, na jaki czas, w jakim zakresie?
  • Uprawnienia przysługujące z gwarancji.

Właściwe zawieranie umów w obrocie gospodarczym

  • Badanie wiarygodności klienta (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, możliwość badania akt rejestrowych spółek…).
  • Odpis z KRS jako „dowód osobisty” przedsiębiorcy. Szczegółowa analiza odpisu z KRS.
  • Rodzaje umów, zasady oznaczania stron umowy, miejsca i czasu zawarcia. Czy podpisy na umowach powinny być czytelne?
  • Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych rodzajów spółek – prawo do zawierania umów przez: prezesów, wiceprezesów, prokurentów, wspólników…
  • Rodzaje pełnomocnictw oraz analiza ich treści. Czy pełnomocnik odpowiada za zobowiązania wynikające z zawieranych przez niego umów.
  • Co to jest prokura, rodzaje prokury.
  • Konsekwencje zawarcia umowy przez osoby nieuprawnione. Czy każda taka umowa jest nieważna.
  • Elementy każdej umowy w obrocie gospodarczym.
  • Podstawowe pojęcia z zakresu prawa cywilnego: odsetki ich rodzaje, kary umowne, wina a przyczyna, zwłoka, opóźnienie.
  • Najczęściej popełniane błędy przy pisaniu umów.
  • Jak sporządzić aneks do umowy (praca z dokumentem).
  • Zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym (weksel, gwarancje bankowe, akredytywa).

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Umowy w obrocie gospodarczym
  • Umowy gospodarcze
  • Formy zawierania umów
  • Podstawowe rodzaje umów w obrocie gospodarczym
  • Umowy w obrocie towarowym

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert

Project Manager
tel. kom.: +48 505 273 483
fax: (22) 266 08 51

j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Project Manager
tel. kom.: +48 505 273 483
fax: (22) 266 08 51

j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Project Manager
tel. kom.: +48 505 273 483
fax: (22) 266 08 51

j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - prawo

Od 1 sierpnia 2022 r. mają wejść w życie zmiany w Kodeksie pracy wynikające z konieczności wdrożenia 2 dyrektyw unijnych dotyczących warunków pracy oraz rodzicielstwa, zwanej dyrektywą work-life balance. Ich wdrożenie spowoduje konieczność wprowadzenia zmian w treści umów o pracę oraz w innych dokumentach kadrowych, ale ułatwi też elektroniczny obieg dokumentacji pracowniczej. Niestety konieczne będzie podawanie przyczyny wypowiedzenia także w przypadku umów na czas określony.

2022-07-18
18 lipca 2022
2022-07-18
Szkolenie online Szkolenie online
2022-08-25
25 sierpnia 2022
2022-08-25
Szkolenie online Szkolenie online
W związku z wojną w Ukrainie została uchwalona ustawa o obronie Ojczyzny, która przewiduje szczególną ochronę trwałości stosunku pracy dla pracowników powołanych do służby, w tym do terytorialnej służby wojskowej.
2022-07-22
22 lipca 2022
2022-07-22
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Celem szkolenia jest omówienie aktualnych regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania rynku odnawialnych źródeł energii a także aktów prawnych związanych z OŹE m.in. Ustawa OZE, Dyrektywa Parlamentu Europejskiego, Prawo energetyczne, Prawo budowlane, Ustawa o inwestycjach w elektrownie wiatrowe i inne ważne rozporządzenia.

2022-07-25
25 lipca 2022
2022-07-25
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.