Zawieranie i zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym

REKLAMACJA, RĘKOJMIA, GWARANCJA - aspekty prawne

Szkolenia - prawo onlineotwartezamkniete

Reklamacja, rękojmia, gwarancja – aspekty prawne. Właściwe zawieranie umów w obrocie gospodarczym. Zapraszamy na szkolenie zawieranie i zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Coraz wyższe wymagania, jakie stawia rynek sprawiają, że podczas zawierania umów i prowadzenia negocjacji nieodzownym staje się znajomości podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim utrudnić dochodzenie swoich roszczeń przed sądem w przyszłości.

I właśnie z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów w firmie przygotowane zostało nasze szkolenie.

Celem szkolenia jest zaznajomienie z kluczowymi pojęciami z zakresu prawa gospodarczego oraz omówienie zasad zawierania umów w obrocie gospodarczym.

Szczególny nacisk kładziony jest na kwestie związane z badaniem wiarygodności kontrahenta, właściwym zabezpieczaniem kontraktów, a także wprowadzaniem rozwiązań globalnych w firmie, dotyczących umów. Szkolenie adresowane jest w szczególności do tych klientów, którzy udzielają kredytów kupieckich.

UCZESTNICY BĘDĄ POTRAFILI:

  • zawierać umowy sprzedażowe,
  • analizować treść umów zaproponowanych przez klienta,
  • rozpatrywać i zgłaszać reklamacje (szkolenia reklamacje),
  • będą wiedzieć, jak weryfikować wiarygodność kontrahenta, jakie dokumenty od niego odbierać, jak
  • potwierdzać transakcję w związku z udzielaniem kredytów kupieckich,

SZKOLENIE POLECAMY:

  • osobom odpowiedzialnym za sprzedaż w przedsiębiorstwie,
  • pracownikom działów handlowych i działów zamówień,
  • pracownikom działu obsługi klienta,
  • wszystkim osobom, które w swojej pracy spotykają się z problemami wynikającymi z realizacji uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji.

Coraz wyższe wymagania, jakie stawia rynek sprawiają, że podczas zawierania umów i prowadzenia negocjacji nieodzownym staje się znajomości podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim utrudnić dochodzenie swoich roszczeń przed sądem w przyszłości.

I właśnie z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów w firmie przygotowane zostało nasze szkolenie.

Celem szkolenia jest zaznajomienie z kluczowymi pojęciami z zakresu prawa gospodarczego oraz omówienie zasad zawierania umów w obrocie gospodarczym.

Szczególny nacisk kładziony jest na kwestie związane z badaniem wiarygodności kontrahenta, właściwym zabezpieczaniem kontraktów, a także wprowadzaniem rozwiązań globalnych w firmie, dotyczących umów. Szkolenie adresowane jest w szczególności do tych klientów, którzy udzielają kredytów kupieckich.

UCZESTNICY BĘDĄ POTRAFILI:

  • zawierać umowy sprzedażowe,
  • analizować treść umów zaproponowanych przez klienta,
  • rozpatrywać i zgłaszać reklamacje (szkolenia reklamacje),
  • będą wiedzieć, jak weryfikować wiarygodność kontrahenta, jakie dokumenty od niego odbierać, jak
  • potwierdzać transakcję w związku z udzielaniem kredytów kupieckich,

SZKOLENIE POLECAMY:

  • osobom odpowiedzialnym za sprzedaż w przedsiębiorstwie,
  • pracownikom działów handlowych i działów zamówień,
  • pracownikom działu obsługi klienta,
  • wszystkim osobom, które w swojej pracy spotykają się z problemami wynikającymi z realizacji uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)


Problematyka rękojmi, wad, gwarancji (szkolenia reklamacje)

  • Pojęcie umów w obrocie gospodarczym i przedsiębiorcy.
  • Pojęcie wady i niezgodności towaru z umową, na czym może polegać. Rodzaje wad.
  • Odpowiedzialność odszkodowawcza sprzedawcy za sprzedanie wadliwego towaru.
  • Postępowanie w przypadku niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
  • Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.
  • Terminy przy dochodzeniu roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, termin do zgłoszenia niezgodności, jej wykrycia.
  • Relacje pomiędzy sprzedawcami pośrednimi a sprzedawcami finalnymi w związku z zaspokojeniem roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową. Problem roszczeń regresowych (hurtownik, producent, pośrednik itp.).
  • Przedawnienie.
  • Czy niezgodność towaru z umową można zgłaszać producentowi.
  • Na czyj koszt następuje wydanie rzeczy sprzedanej i transport.
  • Kto ponosi ryzyko zagubienia i zniszczenia przesyłki w czasie transportu.
  • Demontaż i ponowne zamontowanie rzeczy wadliwej.
  • Czy kupujący może domagać się rozpatrzenia reklamacji pomimo braku paragonu?
  • Rękojmia a gwarancja, czym się od siebie różnią.
  • Kto może udzielić gwarancji, na jaki czas, w jakim zakresie?
  • Uprawnienia przysługujące z gwarancji.

Właściwe zawieranie umów w obrocie gospodarczym

  • Badanie wiarygodności klienta (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, możliwość badania akt rejestrowych spółek…).
  • Odpis z KRS jako „dowód osobisty” przedsiębiorcy. Szczegółowa analiza odpisu z KRS.
  • Rodzaje umów, zasady oznaczania stron umowy, miejsca i czasu zawarcia. Czy podpisy na umowach powinny być czytelne?
  • Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych rodzajów spółek – prawo do zawierania umów przez: prezesów, wiceprezesów, prokurentów, wspólników…
  • Rodzaje pełnomocnictw oraz analiza ich treści. Czy pełnomocnik odpowiada za zobowiązania wynikające z zawieranych przez niego umów.
  • Co to jest prokura, rodzaje prokury.
  • Konsekwencje zawarcia umowy przez osoby nieuprawnione. Czy każda taka umowa jest nieważna.
  • Elementy każdej umowy w obrocie gospodarczym.
  • Podstawowe pojęcia z zakresu prawa cywilnego: odsetki ich rodzaje, kary umowne, wina a przyczyna, zwłoka, opóźnienie.
  • Najczęściej popełniane błędy przy pisaniu umów.
  • Jak sporządzić aneks do umowy (praca z dokumentem).
  • Zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym (weksel, gwarancje bankowe, akredytywa).


Problematyka rękojmi, wad, gwarancji (szkolenia reklamacje)

  • Pojęcie umów w obrocie gospodarczym i przedsiębiorcy.
  • Pojęcie wady i niezgodności towaru z umową, na czym może polegać. Rodzaje wad.
  • Odpowiedzialność odszkodowawcza sprzedawcy za sprzedanie wadliwego towaru.
  • Postępowanie w przypadku niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
  • Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.
  • Terminy przy dochodzeniu roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, termin do zgłoszenia niezgodności, jej wykrycia.
  • Relacje pomiędzy sprzedawcami pośrednimi a sprzedawcami finalnymi w związku z zaspokojeniem roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową. Problem roszczeń regresowych (hurtownik, producent, pośrednik itp.).
  • Przedawnienie.
  • Czy niezgodność towaru z umową można zgłaszać producentowi.
  • Na czyj koszt następuje wydanie rzeczy sprzedanej i transport.
  • Kto ponosi ryzyko zagubienia i zniszczenia przesyłki w czasie transportu.
  • Demontaż i ponowne zamontowanie rzeczy wadliwej.
  • Czy kupujący może domagać się rozpatrzenia reklamacji pomimo braku paragonu?
  • Rękojmia a gwarancja, czym się od siebie różnią.
  • Kto może udzielić gwarancji, na jaki czas, w jakim zakresie?
  • Uprawnienia przysługujące z gwarancji.

Właściwe zawieranie umów w obrocie gospodarczym

  • Badanie wiarygodności klienta (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, możliwość badania akt rejestrowych spółek…).
  • Odpis z KRS jako „dowód osobisty” przedsiębiorcy. Szczegółowa analiza odpisu z KRS.
  • Rodzaje umów, zasady oznaczania stron umowy, miejsca i czasu zawarcia. Czy podpisy na umowach powinny być czytelne?
  • Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych rodzajów spółek – prawo do zawierania umów przez: prezesów, wiceprezesów, prokurentów, wspólników…
  • Rodzaje pełnomocnictw oraz analiza ich treści. Czy pełnomocnik odpowiada za zobowiązania wynikające z zawieranych przez niego umów.
  • Co to jest prokura, rodzaje prokury.
  • Konsekwencje zawarcia umowy przez osoby nieuprawnione. Czy każda taka umowa jest nieważna.
  • Elementy każdej umowy w obrocie gospodarczym.
  • Podstawowe pojęcia z zakresu prawa cywilnego: odsetki ich rodzaje, kary umowne, wina a przyczyna, zwłoka, opóźnienie.
  • Najczęściej popełniane błędy przy pisaniu umów.
  • Jak sporządzić aneks do umowy (praca z dokumentem).
  • Zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym (weksel, gwarancje bankowe, akredytywa).

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Umowy w obrocie gospodarczym
  • Umowy gospodarcze
  • Formy zawierania umów
  • Podstawowe rodzaje umów w obrocie gospodarczym
  • Umowy w obrocie towarowym

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
fax: 22 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
fax: 22 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
fax: 22 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - prawo

Celem szkolenia jest zaznajomienie różnych grup zawodowych z mapami jako dokumentami wykorzystywanymi w wielu procesach inwestycyjnych, administracyjnych, cywilnych. O mapie jako przedstawieniu w sposób subiektywny obrazu rzeczywistości i jego dokumentowaniu.

2024-06-21
21 czerwca 2024
2024-06-21
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego przedstawione zostaną zagadnienia związane z nowelizacją Prawa budowlanego z 2020 roku, w szczególności zmiany zawarte w ustawie o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa z grudnia 2020r. dotyczące kwestii cyfryzacji procesu inwestycyjno- budowlanego.

2024-06-28
28 czerwca 2024
2024-06-28
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie ma formułę warsztatową, opartą o analizę stanów faktycznych które doprowadziły do omawianych rozstrzygnięć wraz z omówieniem innych możliwych rozwiązań.

Termin szkolenia online wkrótce.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.