Certyfikat rezydencji- dla obniżenia podatku
Certyfikat rezydencji nie jest prawnie wymagany, jednak warto się o niego starać, gdyż jego posiadanie niesie za sobą wiele ulg podatkowych. Jest to po prostu zaświadczenie o miejscu pobytu osoby fizycznej, tutaj rozumianej jako podatnik. Certyfikat wykorzystywany jest do celów podatkowych.
Kto wydaje certyfikat rezydencji?
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zatrudnienie cudzoziemców w Polsce Szkolenie porusza aspekty prawne, podatkowe i ubezpieczeniowe. Zapraszamy!
Uczestników tego szkolenia interesuje również:
Co powinien zawierać certyfikat rezydencji?
Certyfikat musi posiadać miejsce zamieszkania rozumiane jako adres. Wymagany jest on w w przypadku osób fizycznych. Natomiast w przypadku osób prawnych konieczny jest adres, gdzie znajduje się siedziba firmy. Następnie na tym dokumencie musi znaleźć się data wystawienia oraz przez jaki okres certyfikat jest ważny.
Oczywiście nie można zapomnieć o celu w jakim został wydany. W tym wypadku jest to cel podatkowy. Należy także powołać się na prawo, które reguluje możliwość uniknięcia podwójnego opodatkowania. Warto także pamiętać, aby nazwa organu właściwego do której zwraca się podatnik nie posiadała jakiegokolwiek błędu, gdyż w innym wypadku wniosek o wydanie certyfikatu zostanie odrzucony. Nie spełnia on wtedy wymagań formalnych.
Dzięki certyfikatowi rezydencji obcokrajowcy mogą skorzystać z ulg podatkowych, które występują na terenie danego kraju. W przypadku Polski są oni zwolnienie z 20% ryczałtu, który w znaczny sposób zmniejsza opłacalność pracy na terenie kraju.
Zmiany w podatku dochodowym od osób fizycznych 2019 i 2020 r. Wybrane kwestie związane z rozliczeniem wynagrodzeń – najciekawsze przypadki
Podczas szkolenia omówimy praktyczne problemy związanych z rozliczaniem podatku dochodowegoZapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















