Jakie oznaczenia powinny mieć materiały niebezpieczne?
Przewóz materiałów niebezpiecznych, co w pełni zrozumiałe, obwarowany jest dość szczególnymi przepisami. W końcu w momencie katastrofy często szkody są naprawdę spore – nie tylko w zakresie przewożonego towaru, lecz także generalnie środowiska itp.

Jakie oznaczenia powinny mieć materiały niebezpieczne?
Przewóz materiałów niebezpiecznych, co w pełni zrozumiałe, obwarowany jest dość szczególnymi przepisami. W końcu w momencie katastrofy często szkody są naprawdę spore – nie tylko w zakresie przewożonego towaru, lecz także generalnie środowiska itp. Dlatego też przystępując jako firma do obrotu materiałami i substancjami niebezpiecznymi należy się odpowiednio do tego przygotować. W jaki sposób?
Pierwszym i najważniejszym krokiem jest zatrudnienie osoby po szkoleniu ADR albo też wybranie się na taki kurs. Co to jednak jest w ogóle to ADR? Otóż jest to międzynarodowa konwencja, która dotyczy właśnie przewozu i transportu ładunków niebezpiecznych.
Nowelizowana jest ona co dwa lata – nowa ustawa pojawia się w każdym nieparzystym roku. Co jeszcze trzeba wiedzieć to fakt, że od 1 stycznia danego roku powinno się wprowadzić nowe zasady, jednak ich niewprowadzenie nie jest jeszcze karalne. Tymczasem od dnia 1 lipca wprowadzenie danych zasad jest obligatoryjne.
Wróćmy jednak do samego ADr. Otóż dokument ten składa się zawsze z części właściwej oraz części A i B. Umowa właściwa generalnie rzecz ujmując określa to, jak prawnie opisany jest przewóz różnych materiałów między poszczególnymi państwami. Z kolei zaś część A odnosi się do opisania wszystkich produkowanych na świecie materiałów niebezpiecznych i zgromadzenia ich w postaci klasyfikacji a następnie określenia znaków i tablic, w jakie poszczególne materiały powinny być zaopatrzone.
Część B natomiast określa dokumentację wymaganą przy przewozie, załogę, jaka może co przewozić, parametry techniczne kontenerów, samochodów itp. Jak widać – wiedzy jest wiele, dlatego szkolenie ADR zdecydowanie jest koniecznością.
Pozostałe szkolenia
Warto jeszcze zauważyć, że w zakresie transportu międzynarodowego dwie kwestie są dość trudne do opanowania – są to: obrót wyrobami akcyzowymi oraz przepisy celne. Trzeba albo je dobrze poznać albo też jak powyżej zatrudnić osobę, która naprawdę będzie umiała odpowiednio rozpracować transport pod tym kątem.
PRAWO AKCYZOWE 2021R.
Szkolenie ma na celu poznanie aktualnie obowiązujących podstaw prawnych w zakresie podatku akcyzowego, systemu opodatkowania wyrobów akcyzowych w UE, a także prognoz zmian w tym…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















