Ryzyko jest umiejscowione w naszym życiu na każdym jego etapie, bez względu na to czy mówimy tutaj o codziennych wartościach, czy też o aspektach pracy. Skupmy się jednak na tym drugim elemencie, czyli relacjach jakie wywołuje stres w przedsiębiorstwie. Z jednego punktu widzenie, każdy z pewnością zdaje sobie sprawę, czy też nawet doświadczył takiego zjawiska, jakim jest bezradność wynikająca z powstania sytuacji stresowej.
Owa bezradność jest przyczyną licznych ( w wielu przypadkach) przykrych konsekwencji, jakiego mogą doprowadzić do np. powstania dodatkowych kosztów. W efekcie można więc uznać go za negatywną emocję. Z drugiej jednak strony, stres jest też motywatorem do działania. Stąd w sytuacji gdy np. zbliża się termin oddania sprawozdania, to właśnie stres przed naganą lub też wyrzuceniem z pracy napędza nas do działania.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W PROJEKCIE
Celem zarządzania ryzykiem w projekcie jest zwiększenie prawdopodobieństwa i skutków wystąpienia ryzyk korzystnych oraz zmniejszenie prawdopodobieństwa i skutków wystąpienia ryzyk niekorzystnych. Przygotuj się do tego poprzez szkoleni zarządzanie ryzykiem w projekcie.
Uczestników tego szkolenia interesują się również:
Można więc uznać go również za emocje korzystną z punktu widzenia pracodawcy, jak i nas samych. Warunkiem jest jednak odpowiednie jego kontrolowanie, stąd więc powstało zarządzanie ryzykiem. Ryzyko, jak sama nazwa wskazuje jest sytuacją, w której możemy coś stracić. W niej również pojawia się stres, który może nas popchnąć do podjęcia np. błędnej decyzji, jaka tylko może doprowadzić nas do wielu strat. Idąc więc tym tropem chcąc zarządzać ryzykiem musimy kontrolować nasze emocje i nie pozwolić by stres w pełni przejął nad nami kontrolę.
Aktualnie samo zarządzanie ryzykiem jest kontrolowane przez odpowiednie normy i rozporządzenia, dając tym samym pewien schemat zachowań, jaki ułatwia podejmowanie działań, jak i pracę oraz zapewnia, że w sytuacjach stresowych będziemy w stanie podejmować właściwe dla naszego przedsiębiorstwa decyzje.
Warto pamiętać, że na polskim rynku istnieje szereg firm oferujących szkolenia z tego zakresu. Trwają one zazwyczaj kilka dni, a w zamian pozwalają przygotować nas pod kątem teoretycznym do działania w takich warunkach. Jest to korzystne w szczególności dla młodych i niedoświadczonych przedsiębiorców, którzy dopiero co zaczęli swoją działalność.