3 popularne techniki sprzedaży

W XXI wieku duża część społeczeństwa swoją przyszłość wiąże z handlem. Dziś to nie tylko bezpośrednia sprzedaż w sklepach czy punktach obsługi klienta – to również handel elektroniczny, biznesowy (tak zwany model B2B), korporacyjny czy hurtowy. Wiemy jedno – z roku na rok udział handlowców na rynku pracy będzie się zwiększał. Jednak jak nie być jedynie miernym pracownikiem, a otrzymywać wymierne korzyści? Oczywiście – zastosować sprawdzone techniki sprzedaży!

     
    W XXI wieku duża część społeczeństwa swoją przyszłość wiąże z handlem. Dziś to nie tylko bezpośrednia sprzedaż w sklepach czy punktach obsługi klienta - to również handel elektroniczny, biznesowy (tak zwany model B2B), korporacyjny czy hurtowy. Wiemy jedno - z roku na rok udział handlowców na rynku pracy będzie się zwiększał. Jednak jak nie być jedynie miernym pracownikiem, a otrzymywać wymierne korzyści? Oczywiście - zastosować sprawdzone techniki sprzedaży!

    • Metoda 1: "technika kanapki"

    Tą zabawną nazwą określa się technikę, która bazuje na trzech etapach: korzyść - cena - korzyść. Oznacza to, że najpierw przedstawiamy podstawowe korzyści, jakie wynikają z zakupu danego towaru, jego nadrzędne cechy pozytywne oraz przewagę nad towarami konkurencyjnymi, następnie podajemy cenę i wracamy do wymieniania dodatkowych korzyści. Ta prosta metoda sprawia, że klient od początku do końca nastawiony jest na rezultaty zakupu i łatwiej mu zgodzić się na podaną pośrodku rozmowy cenę.

    • Metoda 2: wizualizacja

    Dziś coraz rzadziej sprzedaje się sam produkt, częściej efekty i korzyści, które przyjdą z jego posiadania. Zapytasz - jak? Daj klientowi to, czego oczekuje. W końcu nikt z nas nie kupuje suplementów diety dla samego faktu połykania tabletek - chcemy być szczuplejsi, pełni energii i zdrowsi.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    Technika sprzedaży, która oparta jest na wizualizacji efektów, przede wszystkim wykorzystywana jest w trakcie sprzedaży usług: w końcu nie interesuje nas proces samego wykonania usługi a korzyści, które odczujemy: możliwość szybkiego połączenia z internetem (w przypadku zakupu abonamentu telefonicznego) czy nieograniczone możliwości dbania o sylwetkę (w przypadku zakupu karnetu na siłownię). Ale ta technika sprawdza się także w przypadku sprzedaży produktów codziennego użytku.

    • Metoda 3: minimalizacja ceny / maksymalizacja zysków

    Techniki minimalizacyjne i maksymalizujące są wykorzystywane codziennie przez każdego z nas. Polegają one na rozłożeniu zagadnienia na czynniki pierwsze, dzięki czemu wyciągamy to, co najlepsze. Minimalizacja ceny często polega na rozłożeniu jej na dni lub tygodnie, przez co nieważna jest całkowity koszt miesięczny lub roczny. Maksymalizacja zysków, jakie będzie czerpał klient po zakupie towaru to dokładna odwrotność!

    Techniki sprzedaży są wykorzystywane przez sprzedawców od lat: polegają na znajomości zagadnień z zakresu psychologii i subtelnych manipulacjach. Oczywiście - jest ich znacznie więcej a każdy handlowiec sam powinien dostosować je do swoich potrzeb i predyspozycji tak, by móc odnosić największe korzyści.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.