Asertywność w komunikacji.
Z pewnością każdy z nas wie, jak ważną rolę w życiu każdego człowieka odgrywa komunikacja interpersonalna, czyli wzajemne przekazywanie informacji między jednostkami. Życie bez niej byłoby utrudnione lub może nawet niemożliwe. Niemniej jednak człowiek jest istotą społeczną i często bywa narażony na przeróżne czynniki zewnętrzne, które utrudniają proces komunikacji.

Z pewnością każdy z nas wie, jak ważną rolę w życiu każdego człowieka odgrywa komunikacja interpersonalna, czyli wzajemne przekazywanie informacji między jednostkami. Życie bez niej byłoby utrudnione lub może nawet niemożliwe.
Niemniej jednak człowiek jest istotą społeczną i często bywa narażony na przeróżne czynniki zewnętrzne, które utrudniają proces komunikacji. Mowa tu o wszechobecnym stresie, nadmiarze obowiązków i innych trudnych sytuacjach.
Dlatego też tak ważna jest asertywność w komunikacji, czyli bezproblemowe wyrażanie własnych odczuć i opinii, a także umiejętność postawienia na tak zwanym „swoim”, czy bronienie własnych interesów w zgodzie i bez krzywdzenia innych osób.
Na ogół nie ma się jednak czym martwić, gdyż istnieje wiele sprawdzonych technik asertywnej komunikacji, które nauczą Cię bezproblemowego i bezkonfliktowego porozumiewania się z innymi ludźmi.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zapraszamy na szkolenia z asertywności. Dowiesz się na nim, m. in.: jakie są umiejętności asertywne, jak radzić sobie z manipulacją i agresją, jaki jest związek pomiędzy poczuciem własnej wartości z postawą asertywną. Zobacz również warsztaty z komunikacji interpersonalnej oraz szkolenia z efektywności osobistej.Pierwszą zasadą jest mówienie w prosty bezpośredni sposób, we własnym imieniu, tak aby osoba, z którą prowadzimy dyskusję nie miała wątpliwości co do tego, czego potrzebujesz, co czujesz, o czym myślisz.
Ponadto należy też zwrócić uwagę na punkt widzenia drugiej strony i starać się zrozumieć jej oczekiwania. Co więcej, jeśli bardzo ci na czymś zależy, musisz umiejętnie stać się pewniejszym siebie i położyć delikatny nacisk na swoją prośbę.
Nie bój się także poprosić o czas, który może stać się dla Ciebie kluczowym w kwestii rozwiązania jakiegoś problemu. Chwila na zastanowienie i przemyślenie sprawy czasem bywa potrzebna, by zebrać myśli i skupić się na nowych argumentach.
Ciekawym, choć dość kontrowersyjnym pomysłem jest również powtarzanie „w kółko” tego samego zdania, tj. umiejętne wplatanie go do rozmowy. W tym przypadku Twój rozmówca nie będzie miał wątpliwości co do tego, czy mówisz o danej sprawie poważnie i czy jest ona dla Ciebie naprawdę istotna. Jak zwykło się mówić- „kropla drąży skałę „.
Warto znać tych kilka prostych zasad, by bezproblemowo komunikować się oraz rozwiązywać nawet te najtrudniejsze konflikty.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Efektywna komunikacja - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych
Komunikacja to kompetencja fundamentalna – leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















