Asertywność w komunikacji.

Z pewnością każdy z nas wie, jak ważną rolę w życiu każdego człowieka odgrywa komunikacja interpersonalna, czyli wzajemne przekazywanie informacji między jednostkami. Życie bez niej byłoby utrudnione lub może nawet niemożliwe. Niemniej jednak człowiek jest istotą społeczną i często bywa narażony na przeróżne czynniki zewnętrzne, które utrudniają proces komunikacji.

Gamma - Asertywność w komunikacji.

     

    Z pewnością każdy z nas wie, jak ważną rolę w życiu każdego człowieka odgrywa komunikacja interpersonalna, czyli wzajemne przekazywanie informacji między jednostkami. Życie bez niej byłoby utrudnione lub może nawet niemożliwe.

    Niemniej jednak człowiek jest istotą społeczną i często bywa narażony na przeróżne czynniki zewnętrzne, które utrudniają proces komunikacji. Mowa tu o wszechobecnym stresie, nadmiarze obowiązków i innych trudnych sytuacjach.

    Dlatego też tak ważna jest asertywność w komunikacji, czyli bezproblemowe wyrażanie własnych odczuć i opinii, a także umiejętność postawienia na tak zwanym „swoim”, czy bronienie własnych interesów w zgodzie i bez krzywdzenia innych osób.

    Na ogół nie ma się jednak czym martwić, gdyż istnieje wiele sprawdzonych technik asertywnej komunikacji, które nauczą Cię bezproblemowego i bezkonfliktowego porozumiewania się z innymi ludźmi.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zapraszamy na szkolenia z asertywności. Dowiesz się na nim, m. in.: jakie są umiejętności asertywne, jak radzić sobie z manipulacją i agresją, jaki jest związek pomiędzy poczuciem własnej wartości z postawą asertywną. Zobacz również warsztaty z komunikacji interpersonalnej oraz szkolenia z efektywności osobistej.

    Pierwszą zasadą jest mówienie w prosty bezpośredni sposób, we własnym imieniu, tak aby osoba, z którą prowadzimy dyskusję nie miała wątpliwości co do tego, czego potrzebujesz, co czujesz, o czym myślisz.

    Ponadto należy też zwrócić uwagę na punkt widzenia drugiej strony i starać się zrozumieć jej oczekiwania. Co więcej, jeśli bardzo ci na czymś zależy, musisz umiejętnie stać się pewniejszym siebie i położyć delikatny nacisk na swoją prośbę.

    Nie bój się także poprosić o czas, który może stać się dla Ciebie kluczowym w kwestii rozwiązania jakiegoś problemu. Chwila na zastanowienie i przemyślenie sprawy czasem bywa potrzebna, by zebrać myśli i skupić się na nowych argumentach.

    Ciekawym, choć dość kontrowersyjnym pomysłem jest również powtarzanie „w kółko” tego samego zdania, tj. umiejętne wplatanie go do rozmowy. W tym przypadku Twój rozmówca nie będzie miał wątpliwości co do tego, czy mówisz o danej sprawie poważnie i czy jest ona dla Ciebie naprawdę istotna. Jak zwykło się mówić- „kropla drąży skałę „.

    Warto znać tych kilka prostych zasad, by bezproblemowo komunikować się oraz rozwiązywać nawet te najtrudniejsze konflikty.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025