Asertywność w relacjach zawodowych

Asertywność można określić, jako wyrażenie swojego zdania, ale w sposób rzeczowy i spokojny. To także umiejętność odmawiania w określonych sytuacjach. Asertywność powinna być stosowana zarówno w życiu prywatnym, ale także zawodowym. Warto więc nauczyć się jej stosowania, by niezależnie od sytuacji być traktowanym, jak osoba rzeczowa, ale i stanowcza.
     
    Asertywność można określić, jako wyrażenie swojego zdania, ale w sposób rzeczowy i spokojny. To także umiejętność odmawiania w określonych sytuacjach. Asertywność powinna być stosowana zarówno w życiu prywatnym, ale także zawodowym. Warto więc nauczyć się jej stosowania, by niezależnie od sytuacji być traktowanym, jak osoba rzeczowa, ale i stanowcza.

    Asertywność w komunikacji jest ważna

    Na samym początku należy obalić mit, jakoby asertywność dotyczyła tylko odmawiania. Gdyż odmowa w wielu sytuacjach nie powinna mieć miejsca. W pracy trzeba być asertywnym wtedy kiedy sytuacja tego wymaga, co nie oznacza, że można cały czas negować zdanie innych, czy też odmawiać pomocy. Warto w dużej mierze zwrócić uwagę na asertywność w komunikacji. Przede wszystkim należy zastanowić się w jaki sposób się komunikujemy i jaki sygnał wysyłamy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem. Bądź gotowy na nowe wyzwania! Wybierz szkolenie które zwiększy twój potencjał innowacyjności i kreatywności. Zobacz nasze szkolenia interpersonalne: szkolenie z asertywności, szkolenia po angielsku, szkolenie zarządzanie czasem.

    Wszystkie swoje wypowiedzi powinny być rozpoczęte przez słowo „JA”. W ten sposób wyrażamy się bardzo jasno i bezpośrednio. Oczywiście warto posłuchać argumentów drugie osoby i przeanalizować sytuację na poziomie bezstronnym.

    Jeżeli odmawiamy w określonej sytuacji, bądź chcemy aby pracownik poprawił projekt, gdyż uważamy, że nie jest odpowiednio wykonany koniecznie należy nadal wyrażać się rzeczowo i jasno, ale należy być także empatycznym i nie zapominać o szacunku dla drugiej osoby. Jeżeli pomimo sugestii zadanie nadal nie jest należycie wykonane powinieneś powtórzyć swoje sugestie, ale tym razem poinformować o ewentualnych konsekwencjach, które będziesz zmuszony wyciągnąć.

     
    Oczywiście jeżeli to ty popełnisz błędy powinieneś się do tego przyznać, gdyż to także dobrze o tobie świadczy. Jeżeli czeka cie ważna rozmowa to warto w tym momencie zastosować odpowiednie techniki asertywności, na samym początku koniecznie należy przygotować „Scenariusz”, gdzie głośno przed lustrem powinieneś powiedzieć czego oczekujesz i dokładnie zaplanować przebieg całej konwersacji.

    Rozmawiając z drugą osobą będziesz nadal pamiętać czego oczekujesz od niej. Będziesz też pamiętać o swoich potrzebach i emocjach, które ci w tamtej sytuacji towarzyszyły.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025