Autoprezentacja pełni kluczową rolę w kontaktach biznesowych. Poprzez pryzmat wyglądu i zachowania jesteśmy oceniani, warto więc zadbać o odpowiednią mowę ciała, która pełni kluczową rolę.
Mowa ciała- bądź otwarty
W relacjach z klientem istotna jest mowa ciała. Trzeba mieć postawę otwartą, zatem i dostępną. Warto również zwrócić uwagę na mimikę. Jako, że na twarzy widać emocje, zatem koniecznie należy popracować, aby twarz nie wyrażała zdenerwowania, a także zestresowania. Ważny jest także kontakt z druga osobą.
Po za patrzeniem w oczy, zawsze należy mieć twarz zwróconą w stronę rozmówcy, a także przytakiwać, dzięki temu rozmówca czuje się słuchany. Warto też delikatnie się uśmiechać i pokazywać swoją miłą stronę. Wszelkiego rodzaju wyższość nie jest wskazana, a wręcz często dyskwalifikuje w relacjach biznesowych.
Głos- mów wolno i akcentuj
Jak ważny jest głos w kontaktach biznesowych, chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Oczywiście ważne jest to co mówimy, ale również, jak mówimy. Przede wszystkim warto zadbać o dykcje, gdyż niewyraźna mowa jest bardzo uciążliwa dla drugiej osoby.
Również szybkość mówienia ma duże znaczenie. Nie można mówić zbyt szybko, gdyż wtedy komunikat, który wydajemy jest bardzo niejasny. Również ton głosu, jego tembr oraz głośność mają niezwykle duże znaczenie. Osoby mówiące za cichą są uznawane za niepewne siebie i swoich umiejętności, a to nie jest mile widziane w biznesie. Podczas mówienia należy podkreślać swoje atuty, ale nie chwalić się nimi. W żadnym wypadku nie można pokazywać swoich słabości, czy też jakichkolwiek braków.
Autoprezentacja szkolenie pomoże osiągnąć sukces w życiu zawodowym. Zatem dzięki ćwiczeniom oraz fachowej wiedzy bardzo łatwo stworzymy swój wizerunek, który będzie ukazywał nasze zalety oraz mocne strony.
Warto wiedzieć, że autoprezentacja nie ma nic wspólnego z kłamstwem, gdyż polega na ulepszeniu swojej postawy oraz pozytywnego odbioru przez inne osoby. Zatem najlepsze cechy są tutaj eksponowana, co przyczynia się co osiągnięcia sukcesu.