Zapewne niejednokrotnie słyszałeś od znajomych zajmujących się rekrutacją lub prowadzących własną firmę, że o dobrego pracownika naprawdę dzisiaj trudno. Niejednokrotnie skarżyli się też, że osoby, które przeszły już przez kilka etapów rekrutacji i została im złożona oferta nagle wycofują się z rozmów. A może mieli tę nieprzyjemność, że osoba, która już podpisała umowę jednak nie stawiła się w pracy i próbuje wycofać z porozumienia?
Cóż, czasami po prostu ich oferta mogła przegrać z inną, która w międzyczasie została złożona kandydatowi. Zdarzają się jednak także takie przypadki, kiedy to po kolejnych etapach kandydat sam zaczyna szukać informacji o firmie – i to nie tylko tych łatwo dostępnych na stronach firmowych, ale również po forach branżowych portalach społecznościowych, czy pytając wśród znajomych. I tak, może się okazać, że taka osoba trafi na przykład na swojego poprzednika.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak budować wiarygodność, autorytet i charyzmę, czyli jak stać się liderem transformacyjnym - zapraszamy na szkolenie z przywództwa.
Zobacz też:
Od tego, w jaki sposób rozstał się on z Twoją firmą będzie zależało w jaki sposób Cię opisze. Nawet jeśli rozstaliście się w dobrych stosunkach, ale sama praca (atmosfera, podejście szefa do pracownika, zespół współpracowników) nie należała do najlepszych może o tym poinformować swojego potencjalnego następcę. Jeszcze gorzej może być w przypadku, jeśli w Twojej formie dochodziło do sytuacji mobbingowych, dyskryminacji, opóźnień w wynagrodzeniach, czy zbyt dużej liczby nadgodzin, lub łamaniu innych praw pracowniczych, jak choćby prawo do urlopu wypoczynkowego.
Możesz kontrolować treści, które są zamieszczane na Twojej stronie internetowej, czy w prasie branżowej (artykuły sponsorowane), jednak tego, co pojawia się w czeluściach sieci już nie, W takim przypadku pomóc może tylko szeroko zakrojona akcja pod tytułem budowanie wizerunku pracodawcy. Może się okazać, że jednak sam nie jesteś w stanie sobie z tym poradzić.
Możesz więc wybrać się na szkolenie, które przeprowadzi Cię przez meandry tworzenia dobrego wizerunku, lub możesz wynająć firmę specjalizującą się w PR, ale jest to rozwiązanie droższe, poza tym wiedza zdobyta na szkoleniu zostanie wraz z Tobą w firmie, a wynajęta agencja po zrobieniu swojego odejdzie.