Czy identyfikacja kluczowych pracowników jest konieczna?

Zarządzanie firmą to dość trudne zadanie, o czym z pewnością przekonało się już naprawdę wielu przedsiębiorców. Przede wszystkim bowiem trzeba dbać o naprawdę wiele spraw. Kluczową z nich okazuje się dbanie o pracowników.

 

13 maja 2019
zdjęcie - Czy identyfikacja kluczowych pracowników jest konieczna?

 Czy identyfikacja kluczowych pracowników jest konieczna?

Zarządzanie firmą to dość trudne zadanie, o czym z pewnością przekonało się już naprawdę wielu przedsiębiorców. Przede wszystkim bowiem trzeba dbać o naprawdę wiele spraw. Kluczową z nich okazuje się dbanie o pracowników.

Rola pracowników w firmie

Dlaczego jednak w ogóle powinno nas to jakoś obchodzić? Otóż dzisiaj zdecydowanie zmienia się myślenie o pracownikach. Dawniej uważano ich w zasadzie za konieczność- trudno przecież prowadzić biznes w ogóle bez ludzi. Teraz jednakże wygląda to nieco inaczej. Przede wszystkim bowiem pracowników uznaje się za prawdziwe dobro firmy. Generalnie rzecz ujmując, dążymy do tego, żeby zgromadzić wokół siebie naprawdę wysokiej jakości fachowców. Wiele nawet mówi się o tym, że obecnie to nie pracownik powinien starać się o pracę, lecz to praca powinna starać się o pracownika.

Korzyści z wysokiej klasy pracownika

Dlaczego jednak w zasadzie mamy starać się zatrudnić naprawdę kogoś wyjątkowego? Otóż im lepsi pracownicy, tym lepsze efekty pracy. Ponadto to jeszcze posiada dość silny związek z atmosferą w pracy. Im będzie ona lepsza, tym efekty ponownie będą ciekawsze... Generalnie rzecz sprowadza się do tego, żeby z uwagą wybierać nawet pracowników niskiego szczebla - tak żeby lubili swoją pracę, czuli się do niej przywiązani...

Identyfikacja kluczowych pracowników

W tym artykule powiemy właśnie trochę o tym, skąd wziąć takich dobrych pracowników, w jaki sposób można zmierzyć ich poziom zadowolenia z pracy, kim jest kluczowy pracownik itp. Generalnie warto zacząć właśnie od kluczowych pracowników. Każdy z nas na pewno czasem czysto na zdrowy rozum, ma wrażenie, że wokół jednej osoby skupia się życie firmy czy zespołu. Niekoniecznie zawsze takie osoby muszą być liderami. Nieraz wręcz przeciwnie - są to osoby stojące gdzieś lekko z boku jednak np. łagodzące wszelkie konflikty, służące swoją radą i wiedzą itp. Tacy ludzie to kluczowi pracownicy. Pytanie jednak pozostaje, jak wygląda taka identyfikacja kluczowych pracowników w firmie?

Otóż z uwagi na to, że kluczowy pracownik wcale nie jest często wyróżniającą się postacią, to jednak jego dostrzeżenie nie jest takie proste. Dlaczego warto wybrać się na kurs z identyfikacji kluczowych pracowników. Dzięki teu będziemy wiedzieć, jak zatrzymać wartościowego pracownika w firmie, jak go rozpoznać, jak z nim rozmawiać. Oczywiście takie szkolenie przyda się też liderom, kierowbikom...

Jak zatrzymać kluczowego pracownika w firmie?

No ale właśnie - wiemy już, jak rozpoznać, który pracownik jest naprawdę dobry. Pytanie zatem pozostaje, jak go zatrzymać, aby nie poszedł do konkurencji. Otóż metod jest wiele. Przede wszystkim przeróżne możliwości awansu, podwyżki, ciekawych imprez motywacyjnych, wyjazdów. Oczywiście jednak na każdego działają inaczej takie nagrody. Dlatego tu również przyda się dodatkowe szkolenie poruszające właśnie te sprawy.

Retencja kadr i pracowników

W jaki jednak sposób można sprawdzić, czy pracownicy naprawdę czują się u nas dobrze? Otóż istnieje wiele wskaźników, w tym także retencja kadr i pracowników. O co jednak chodzi w tym pojęciu? Otóż zagadnienie retencji odnosi się do tego, ile osób zostaje po danym czasie w firmie. Czas określamy umownie, w zależności od rodzaju firmy itd. Generalnie jednak, im wyższa retencja, czyli im mniej ludzi odchodzi, tym lepsze warunki pracy.

Oczywiście jednak na ten wskaźnik ma wpływ wiele innych spraw. Bowiem przykładowo czasem firmy zatrudniają wiele osób na prace sezonowe albo na prace tymczasowe, bądź tylko na zlecenie. Albo generalnie firma stawia na prężny rozwój i pojawia się naprawdę wiele nowych osób. W tych i w kilku innych przypadkach niestety jednak nie będzie to bardzo miarodajny wskaźnik.

Szkolenie retencja

W jaki sposób zatem możemy prawidłowo odczytywać ten wskaźnik retencji? Otóż przyda nam się tu znowu retencja szkolenie. Takie kursy organizowane są obecnie przez coraz więcej ośrodków i firm. Pamiętajmy tylko o tym, aby wybrać szkolenie retencja pracowników czy kadr na naprawdę wysokim poziomie, kończące się certyfikatem.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.