Czy każdy może być sprzedawcą?
Czy każdy nadaje się na sprzedawcę? Jakie cechy musi mieć dobry sprzedawca? Takich pytań pojawia się w internecie mnóstwo i nie zawsze da się znaleźć jednoznaczną odpowiedź.
Wydaje się, że sprzedawca powinien mieć określone cechy charakteru. Rzeczywiście osobie naturalnie przebojowej i charyzmatycznej będzie łatwiej. Jednak tak jak każdy zawód, także sprzedaż opiera się na elementach wyuczonych i wyciąganiu nauki z doświadczenia.
Szkolenia otwarte Warszawa, Łódź, Poznań itd. - często zapełniają osoby, które nie myślały o karierze sprzedawcy lub marketera, póki nie okazało się, że to najkorzystniejsza oferta pracy w ich okolicy. Jednak wiele z nich radzi sobie znakomicie.
Często osoby nieśmiałe same nie garną się do takiej pracy, a i zatrudniający są do nich mniej pozytywnie nastawieni na starcie. Czy na pewno sobie nie poradzą? Niekoniecznie. Zaangażowany pracownik będzie się starał zmieniać swoje podejście i oswajać z sytuacjami, gdy czuje się mniej pewnie.
Sama praca, a także szkolenie dla handlowców to okazja, żeby się przełamywać. Im więcej mamy za sobą interakcji i rozmów z ludźmi, tym łatwiej programujemy się na to, że to przecież nic strasznego. Jednym z elementów, jakie obejmuje szkolenie telemarketing czy inna branża, jest aktywne słuchanie i stawianie w centrum swojego potencjalnego klienta.
Tutaj z kolei osoby mniej przebojowe mogą wygrać, gdyż są zazwyczaj świetnymi słuchaczami i potrafią tworzyć atmosferę zaufania. Natomiast zbytnie skupienie na sobie może być przeszkodą, bo sprzedawca wyczuje, że chodzi im tylko o swój rezultat, a nie rozwiązanie ich problemu.
Na szkolenia dla handlowców trafiają naprawdę różne typy osobowości, a coraz częściej obok osób młodych, które wiedzą, czego chcą, także ludzie w średnim wieku w trakcie przekwalifikowania. I nie da się nigdy jednoznacznie stwierdzić z góry, kto będzie dobrym handlowcem, a kto nie.
Na pewno nie będą nimi osoby w ogóle niezaangażowane, chcące odbębnić minimum i niedbające o rozwój swój ani pracodawcy. Dla tych, którzy chcą sprzedawać, przydatne szkolenie, marketing na konferencjach i magazyny, portale podcasty będą cennymi wskazówkami, które pozwolą rozwijać umiejętności.
Jeżeli chodzi o szkolenia otwarte, Warszawa oferuje je cyklicznie, warto więc interesować się i szukać, aby podciągnąć się z tego, co sprawia pracownikowi największy problem.