Czym zajmuje się menedżer kierujący projektem?
Kierowanie projektem – to dość ogólna fraza, która większości z nas niespecjalnie wiele mówi. A jednak powinna. Istotne jest tutaj bowiem to, że jako kierownicy projektu możemy naprawdę nie tylko czerpać niebagatelne korzyści finansowe z zakresu swojej pracy, lecz również czerpać z niej przyjemność.

Czym zajmuje się menedżer kierujący projektem?
Kierowanie projektem – to dość ogólna fraza, która większości z nas niespecjalnie wiele mówi. A jednak powinna. Istotne jest tutaj bowiem to, że jako kierownicy projektu możemy naprawdę nie tylko czerpać niebagatelne korzyści finansowe z zakresu swojej pracy, lecz również czerpać z niej przyjemność.
Zakres zadań wchodzących w skład kierowania projektem jest bowiem całkiem różnorodny i ciekawy i warto zainteresować się tym tematem. Trzeba jednak w tym momencie zaznaczyć, że w zasadzie każda firma ma swoje pewne regulacje, dlatego też w różnych przedsiębiorstwach, poziom i rodzaj zadań może być różny. Standardowo jednak kierownik projektu zajmuje się…
Zarządzaniem zespołem ludzkim
To dość oczywiste, ale bardzo trudne zadanie. Przede wszystkim bowiem związane jest ono z doborem odpowiednich osób na dane stanowiska. Często także kierownicy projektu mogą nawet decydować o tym, kto znajdzie się w ich zespole, biorą udział w rekrutacji. Zadaniem kierownika w tym zakresie jest także odpowiednie rozdysponowanie zadań, kontrola ich wykonywania itp.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zapraszamy na szkolenie z zarządzania projektami. Na szkoleniu zostaną omówienie kluczowe aspekty związane z zarządzaniem projektami wg. PMI: specyfika pracy projektowej, procesy i fazy w projekcie, kamienie milowe, komunikacja w projekcie, zarządzanie ryzykiem i struktura projektu. Zobacz też zarządzanie czasem szkolenie. Zapraszamy również do zapoznania się z naszym działem szkoleń menadżerskich.Tym sposobem przechodzimy do pewnych miękkich kompetencji. Chodzi bowiem szczególnie o to, że zarządzanie zespołem ludzkim oznacza także konieczność podejmowania różnych decyzji związanych z motywacją pracowników, ganieniem ich itp. Trzeba umieć dobrać odpowiedni sposób do danej osoby. Przykładowo jednego pracownika zmotywuje zwykła prośba, a u innego trzeba będzie nieco go postraszyć.
Dalej kierownik projektu zajmuje się oczywiście wszystkimi kwestiami związanymi z prawem w danym projekcie, z kontaktami z klientem, z partnerami biznesowymi, organizacją czasu. Zadań jest naprawdę wiele i tu niestety ich wszystkich nie wymienimy.
Project management szkolenia – najlepsza inwestycja!
Gdzie zatem możemy się dowiedzieć więcej na temat tego zawodu? Otóż pomogą nam w tym zakresie project manager szkolenia, które wyjaśnią dokładnie, na czym polegają zadania kierownika zespołu oraz nauczą, jak prawidłowo je wykonywać. Dzięki nim będziemy mogli śmiało aplikować na takie stanowisko.
Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















