Efektywne zarządzanie czasem
Czas – to potężny sprzymierzeniec albo przeciwnik, w zależności od tego, czy potrafimy go efektywnie wykorzystać. Niestety dzisiaj, w dobie tylu bodźców oraz wszelkich rzeczy, które odciągają naszą uwagę, naprawdę trudno jest nam wykorzystać efektywnie czas. A po co w zasadzie to robić? Jakie będziemy mieć korzyści?

Czas – to potężny sprzymierzeniec albo przeciwnik, w zależności od tego, czy potrafimy go efektywnie wykorzystać. Niestety dzisiaj, w dobie tylu bodźców oraz wszelkich rzeczy, które odciągają naszą uwagę, naprawdę trudno jest nam wykorzystać efektywnie czas. A po co w zasadzie to robić? Jakie będziemy mieć korzyści? Gdzie nauczyć się efektywnie zarządzać czasem? Komu się to najbardziej przyda?
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Skutecznie zarządź swoim czasem. Oferujemy szkolenie z zarządzania czasem podczas którego m. in.: dowiesz się jak planować i określać cele, jakie są bariery osobiste w zarządzaniu sobą w czasie, oraz jak je przezwyciężyć, poznasz techniki, które są pomocne w zarządzaniu czasem. Zajrzyj również tutaj: szkolenia po angielsku, szkolenia dla firm Warszawa.Wykorzystać czas
Otóż pomyślmy sami, ile czasami moglibyśmy zrobić, gdybyśmy trzymali się swoich harmonogramów. Bardzo często wiele osób robi sobie karteczkę z wypisanymi rzeczami do zrobienia danego dnia. Na początku udaje nawet nam się czegoś trzymać, ale wraz z upływem dnia wykonywanie harmonogramu idzie nam coraz gorzej. Myślimy sobie – nic się nie stało, każdy przecież zasługuje na chwilę odpoczynku. Teoretycznie tak, niemniej jednak warto zauważyć, że przecież też nie odpoczywamy wówczas zbyt efektywnie. Gdzie zatem leży błąd? Może harmonogram jest źle skonstruowany? Albo zadania źle rozplanowane? A może brakuje nam motywacji? W zasadzie – ziarnko prawdy jest w każdym z tych twierdzeń. Po prostu kiepsko radzimy sobie z zarządzaniem czasem.
Efektywne zarządzanie czasem a odpoczynek
trzeba jednak w tym momencie podkreślić, że efektywne zarządzanie to nie tylko i wyłącznie praca aż do granic naszych możliwości. Oczywiście chodzi także o to, aby nauczyć się odpoczywać. Ale tak odpoczywać, abyśmy rzeczywiście wypoczęli. Warto zatem zauważyć, że umiejętność efektywnego zarządzania czasem oznacza nie tylko lepsze wyniki w pracy, szybszy rozwój firmy, lecz także większe wypoczęcie, lepsze zdrowie. Słowem – życie pełną życia.
Szkolenia z efektywnego zarządzania czasem
Kto powinien nauczyć się tej umiejętności? Oczywiście w zasadzie każdy, jednak szczególnie przyda się ona kierownikom, szefom, menedżerom, czyli osobom, które muszą pogodzić wysokie stanowisko i wynikającą stąd dużą ilość obowiązków z realizowaniem pasji oraz życiem rodzinnym. Ponadto efektywne zarządzanie czasem w pracy także jest niebywałą zaletą!
Mówi się, że czas to pieniądz. W zasadzie to powiedzenie jest prawdziwe, szczególnie zaś jeśli chodzi o pracę w firmie. Bowiem w przedsiębiorstwie czy w firmie każda minuta, podczas której pracownicy nie pracują, siłą rzeczy generuje straty. Jednak nie chodzi przecież o to, aby zagonić pracowników do bezsensownej, chaotycznej pracy tak, aby robili cokolwiek. Otóż klucz to sukcesu firmy kryje się w efektywnym zarządzaniu czasem. O co tu chodzi?
Czym jest efektywne zarządzanie czasem?
Wyobraźmy sobie taką sytuację. Mamy zadanie do wykonania – przykładowo niech to będzie zrobienie obiadu. Jedna osoba szybko sprawdzi, co trzeba kupić, wyjdzie po zakupy, wróci i przygotuje obiad. Całość zajmie jej może z dwie godziny. Druga osoba zaś niedokładnie sprawdzi, co trzeba kupić, będzie musiała iść dwa razy na zakupy, potem jeszcze w odwrotnej kolejności doda składniki do obiadu, wobec czego będzie trzeba przygotowywać wszystko od początku. Tej osobie przygotowanie obiadu zajmie 5 godzin i dodatkowo będzie ona bardzo zmęczona.
Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że druga osoba więcej pracowała… w zasadzie co z tego, jak rezultat jest ten sam, a pierwszym przypadku zajęło to mniej czasu i sił?
Korzyści z efektywnego zarządzania czasem
Powyższy przykład ilustruje właśnie efektywne i nieefektywne zarządzanie. Jak zatem widać, efektywne zarządzanie czasem powoduje, że pracownicy tę samą pracę wykonują znacznie szybciej, nie męcząc się przy tym bardzo. Tego samego dnia można zatem zrobić kilka razy więcej, co przełoży się na szybki wzrost pozycji firmy na rynku.
Jak efektywnie zarządzać czasem?
Sposobów technik jest tutaj naprawdę wiele. Warto jednak podkreślić, że czytając o nich, trudno nam będzie je samemu dobrze zrozumieć. Zdecydowanie lepiej jest pójść na specjalistyczne szkolenie, na którym nauczą nas wszystkiego, co będzie konieczne do pracy w danej firmie. Tam fachowcy od zarządzania czasem pokażą nam te techniki, które najlepiej się sprawdzają, nauczą także się nimi posługiwać itd.
Porządek w życiu, porządek w szafie
Kiedy ogarnia Cię chaos i poczucie bezradności. Kiedy nie wiesz, co masz robić najpierw bo zalew obowiązków Cię przerasta. Kiedy boisz się powiedzieć NIE bo…Efektywne zarządzanie sobą w czasie
Czas jest zasobem nieodnawialnym. Zarządzanie czasem to tak naprawdę zarządzanie sobą w czasie – swoimi priorytetami, podziałem pracy, energią. Stosowanie odpowiednich taktyk i technik TM…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej