Elementy komunikacji interpersonalnej
Komunikacja interpersonalna jest czymś czego używamy na co dzień i z czego czasem nie zdajemy sobie sprawy. Komunikacji używamy zawsze – w życiu prywatnym, małżeńskim, rodzinnym, towarzyskim, biznesowym, czy publicznym. W domu, sklepie, autobusie, urzędzie, czy w firmie. Komunikacja towarzyszy nam cały czas od momentu narodzin, aż do śmierci. Warto podkreślić sformułowanie „od momentu narodzin”. Fakt, że niemowlak nie potrafi mówić, nie zmienia faktu, że dokonuje czynności komunikacyjnych. Używa bowiem mowy ciała i tonu głosu do przekazywania informacji swoim rodzicom.
Ludzka komunikacja składa się z 3 elementów. Komunikacji werbalnej i tonu głosu oraz mowy ciała. Te dwa ostatnie czynniki razem tworzą w sumie tzw. komunikację niewerbalną. Co paradoksalne i o czym nie każdy wie – komunikacja werbalna, czyli wypowiadane przez nas słowa odpowiadają za jedynie ok. 5 % przekazywanych przez nas informacji. Pozostałe 95 % to komunikacja niewerbalna (z czego ok. 25 % to ton głosu, a pozostałe 70 % to mowa ciała).
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak zarządzać swoim stresem w pracy? Jak rozwiązywać konflikty i asertywnie komunikować się w życiu prywatnym i zawodowym? Czy trening pewności siebie zmieni Twoje życie? Zobacz nasze szkolenia z rozwoju osobistego np: szkolenia z komunikacji interpersonalnej, szkolenie z negocjacji.Nauczenie się owej jedności komunikacyjnej, nie jest wcale bardzo trudne. Wystarczy jedynie nauczyć się znaczenia poszczególnych gestów z komunikacji niewerbalnej, a następnie po prostu i zwyczajnie ćwiczyć. Obecnie na rynku oferowana jest cała masa szkoleń i warsztatów poświęconych temu zagadnieniu.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Efektywna komunikacja - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych
Komunikacja to kompetencja fundamentalna – leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















