Ewaluacja szkoleń krok po kroku

Ewaluacja szkoleń to jeden z elementów, które powinny wejść w skład skutecznego procesu rozwoju kompetencji. Jest to sprawdzanie i ocena efektów, jakie przyniosło szklenie. Zwykle ewaluacja szkoleń prowadzona jest przez działy zajmujące się zasobami ludzkimi, menedżerów lub nawet właścicieli przedsiębiorstw.

zdjęcie - (the_title())


    Ewaluacja szkoleń to jeden z elementów, które powinny wejść w skład skutecznego procesu rozwoju kompetencji. Jest to sprawdzanie i ocena efektów, jakie przyniosło szklenie.

    Zwykle ewaluacja szkoleń prowadzona jest przez działy zajmujące się zasobami ludzkimi, menedżerów lub nawet właścicieli przedsiębiorstw. Powinna ona składać się z czterech elementów:

    • Opinia pracowników na temat szkolenia - bada nastroje i reakcje pracowników, może być przeprowadzana w formie wywiadu lub arkusza.
    • Poziom przyswojenia wiedzy - badane głównie poprzez testy i egzaminy.
    • Praktyczne zastosowanie wiedzy - badane poprzez obserwację lub ocenę kierowników i menedżerów będących bezpośrednio nad pracownikiem.
    • Wkład w życie firmy - ocena długoterminowa, bada się przede wszystkim wkład szkolenia w rozwój i wzmocnienie przedsiębiorstwa.


    Szkolenia pracownicze w długofalowej perspektywie mają na celu właśnie przyniesienie korzyści przedsiębiorstwu. W końcu to, na czym zależy każdemu menedżerowi, to przede wszystkim wykwalifikowana kadra i pracownicy, którzy chętnie umacniają swoje kompetencje. Ewaluacja szkoleń nie tylko sprawdza zdolności uczenia się czy wykorzystywania wiedzy w praktyce, ale może także zwrócić uwagę na niewłaściwe dobieranie rodzaju szkoleń (lub ich prowadzących) do oczekiwań i możliwości pracownika.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak zarządzać swoim stresem w pracy? Jak rozwiązywać konflikty i asertywnie komunikować się w życiu prywatnym i zawodowym? Czy trening pewności siebie zmieni Twoje życie? Zobacz nasze szkolenia z rozwoju osobistego np: szkolenia z komunikacji interpersonalnej, szkolenie z negocjacji.

    Dokumentacja ewaluacyjna może także pomagać w dalszym rozwoju firmy. Widząc jakie szkolenia mają największy wpływ na poprawę wydajności pracy, możemy łatwiej zarządzać organizacją kursów i szkoleń.

    Kiedy więc przeprowadzać ewaluację szkoleń? Najlepiej każdy elementów wprowadzać po każdym zakończonym kursie. Arkusze dla pracowników, które badają odbiór szkolenia, powinny być wykonywane bezpośrednio po nim, test wiedzy w odstępie kilkutygodniowym.

    Obserwacja używania zdobytych umiejętności powinna obejmować nawet kilkutygodniowy odcinek czasu, jednak w zależności od charakteru kwalifikacji, mogą to byś jednorazowe testy sprawdzające praktyczne wykorzystanie części teoretycznej szkolenia.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.