Ile czasu w praktyce poświęcamy na pracę?
W naszej pracy codziennie spotykamy się z elementami rozpraszającymi, które skutecznie odciągają nas od wykonywania obowiązków.
Bez względu na rodzaj stanowiska i charakter wykonywanej pracy, sprawiają one, że stajemy się mniej wydajni. Konsekwencją tego jest to, że często spędzamy dużo więcej czasu na wykonywaniu obowiązków niż wtedy, gdy jesteśmy w pełni skupieni.
Ile pracują Polacy?
Badania statystyczne pokazują, że Polacy pracują średnio nieco ponad 1800 godzin w roku - w skali miesiąca jest to około 152 godzin. Choć wydawać by się mogło, że jest to niewiele - w końcu wynosi to mniej niż etat - musimy pamiętać, że każdemu z pracowników należy się również urlop, a w trakcie całego roku wypada kilkanaście wolnych od pracy dni.
W rezultacie okazuje się, że przeciętny pracownik pracuje znacznie więcej, niż wynosi suma godzin w pracy przez 5 dni w tygodniu po 8 godzin.
Nie czas, ale jakość
Dlaczego pracujemy tak długo? Głównym powodem jest nieumiejętność zarządzania własnym czasem. W większości przedsiębiorstw wciąż płaca zależy od przepracowanych godzin, nie od jakości pracy.
Pracownicy chętniej więc biorą dodatkowo płatne nadgodziny zamiast efektywniejszej pracy w ciągu dnia. Jednak coraz częściej właściciele przedsiębiorstw zdają sobie sprawę z tego, że dobrze zmotywowany pracownik może znacznie lepiej pracować, co w konsekwencji przekłada się nie tylko na wyższe dochody firmy, ale również na oszczędności na wynagrodzeniu z nadgodzin.
Jeśli chodzi o zarządzanie czasem szkolenie dla pracodawców coraz częściej porusza tematykę opłacalności wprowadzania tego typu systemów. Z pomocą przychodzą także kursy np. project management szkolenie to jest dedykowane dla osób, które pragną rzetelnej i kompleksowej wiedzy.
Wprowadzanie w firmie systemu płacy za efekty, nie za godziny pracy, może być optymalnym rozwiązaniem w wielu przedsiębiorstwach. Musimy pamiętać, że nasi pracownicy chętniej wykonają większą ilość obowiązków w czasie pracy, jeśli zostaną za to odpowiednio wynagrodzeni. A to z kolei przełoży się zarówno na ich satysfakcję z pracy, jak i na zarobki całego przedsiębiorstwa.