W dobie szybkiej komunikacji internetowej, budowanie wizerunku pracodawcy stało się jednym z najważniejszych procesów w każdym przedsiębiorstwie. Tradycyjnie wyróżniamy wizerunek wewnętrzny, który polega na budowaniu więzi między pracownikami i samym przedsiębiorstwem, oraz zewnętrzny, który odnosi się do całego otoczenia firmy.
W dobie szybkiej komunikacji internetowej, budowanie wizerunku pracodawcy stało się jednym z najważniejszych procesów w każdym przedsiębiorstwie. Tradycyjnie wyróżniamy wizerunek wewnętrzny, który polega na budowaniu więzi między pracownikami i samym przedsiębiorstwem, oraz zewnętrzny, który odnosi się do całego otoczenia firmy. Na czym polegają poszczególne rodzaje i jak je umacniać?
Wizerunek wewnętrzny firmy a efektywność pracowników
Wewnętrzny wizerunek pracodawcy to nic innego jak odbiór firmy przez wszystkich pracowników. Jego istota polega głównie na tym, że atmosfera czy wynagrodzenie za wykonywaną pracą stanowią główny motywator dla pracowników. Wpływa on więc na wydajność i efektywność wszystkich zespołów pracowników, motywację i chęć do pracy oraz zaangażowanie w powierzone obowiązki. Nie od dziś wiadomo, że najlepiej prosperujące firmy to te, które inwestują w pracowników, słuchają ich pomysłów, dają pewną samodzielność i dowolność oraz stawiają na rozwój i przyjemną atmosferę w miejscu pracy.
Wizerunek zewnętrzy - inwestycja w przyszłość
Budowanie wizerunku zewnętrznego firmy odbywa się przede wszystkim w założeniu, że w przyszłości przedsiębiorstwo będzie potrzebować wykwalifikowanych, uzdolnionych i zaangażowanych pracowników. Ich zdobycie może być niezwykle trudne w przypadku, gdy firma nie szczyci się dobrymi opiniami. Wizerunek zewnętrzny stanowi więc połączenie wizerunku wewnętrznego (szczególnie w odniesieniu do byłych pracowników, którzy z różnych przyczyn odeszli z firmy) z opiniami kandydatów, którzy uczęszczali na rozmowy kwalifikacyjne w przeszłości. To właśnie one mogą w dużej mierze świadczyć o profesjonalizmie przedsiębiorstwa, podejściu do pracownika oraz zwyczajnym szacunku przełożonych dla drugiego człowieka.
Budowanie wizerunku pracodawcy z pewnością jest jednym z najdłuższych i najżmudniejszych procesów wizerunkowych całego przedsiębiorstwa. Często trwa przez wiele lat, równocześnie trwałość w zasadach i konsekwencja sprawiają, że ten rodzaj wizerunku jest stosunkowo stabilny i nie może zostać zachwiany przez jeden błąd.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.