Jak dbać o wizerunek firmy?

Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest wizerunek firmy. Od niego zależy sposób, w jaki nasze przedsiębiorstwo jest postrzegane jako całość. Wizerunek firmy wpływa więc na klientów, którzy chętniej kupują towary i usługi od podmiotów, które w jakiś sposób pozytywnie zapisały się w ich świadomości. Budowanie wizerunku jest jednak procesem bardzo długim i często trudnym, a jeden niewielki błąd może cofnąć nas o wiele miesięcy.

     
    Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest wizerunek firmy. Od niego zależy sposób, w jaki nasze przedsiębiorstwo jest postrzegane jako całość. Wizerunek firmy wpływa więc na klientów, którzy chętniej kupują towary i usługi od podmiotów, które w jakiś sposób pozytywnie zapisały się w ich świadomości.

    Budowanie wizerunku jest jednak procesem bardzo długim i często trudnym, a jeden niewielki błąd może cofnąć nas o wiele miesięcy. Oto kilka prostych rad, które wykorzystywane codziennie, mogą znacząco wpłynąć na wizerunek naszej firmy.
    • Zadbaj o atrybuty fizyczne firmy. To, na co najbardziej zwracamy podświadomie uwagę przy pierwszym kontakcie z daną marką jest logo i kolorystyka, w jakiej utrzymane są pomieszczenia czy stroje pracownicze. Zachowanie jednolitej kolorystyki umożliwia rozpoznawalność wśród klientów.
    • Stawiaj na profesjonalizm. To nie tyle sposób na wyróżnienie się wśród konkurencji, co całkowite minimum - brak profesjonalizmu szybko sprawi, że Twoja firma nie będzie kojarzyła się pozytywnie.
    • Obsługa klienta jest najważniejsza. To ludzie tworzą cały wizerunek: w końcu to, jak klient został potraktowany podczas sprzedaży lub w trakcie przedstawienia oferty, rzutuje na jego opinii wobec naszej firmy.
    • Dbaj o szczegóły. Usługa posprzedażowa, szybkie rozpatrzenie reklamacji lub przeprosiny po pomyłce ze strony pracownika - to małe elementy, które znacząco wpływają na wizerunek firmy oraz odbiór marki przez klienta: świadczą nie tylko o profesjonalizmie, ale przede wszystkim wprowadzają miłą atmosferę między konsumentem a sprzedającym.

    Dbanie o wizerunek przedsiębiorstwa powinno mieć charakter kompleksowy. Oznacza to, że na ostateczny efekt pracują wszystkie działy: od zwykłej produkcji (czynniki jakościowe), po sprzedaż i obsługę klienta (czynniki ludzkie).

    Dzięki wdrożeniu odpowiedniej strategii, która ma na celu ocieplenie lub zbudowanie od zera całego wizerunku firmy, już po kilku tygodniach będziemy mogli zauważyć lepszy odbiór naszej marki.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.