Od tego, jak dobrze zorganizowane są magazyny w naszej firmie zależy, jak szybko towar zostanie dostarczony w ręce klienta oraz jak szybko uda nam się uzupełnić brakujące zapasy.Powinniśmy na bieżąco wiedzieć, jaki jest stan naszych zapasów, jak wygląda aktualne zapotrzebowanie na surowce oraz towary, a także czy przedsiębiorstwo, które nasz zaopatruje posiada takie materiały na swoim stanie w potrzebnych ilościach i jak szybko jest nam je w stanie dostarczyć.
Kiedy ma to największe znaczenie?
O ile w codziennej sytuacji nie stanowi to zbyt wielkiego problemu, zwłaszcza, gdy produkt nie jest zbyt popularny, o tyle,
gdy zachodzi ona w ekstremalnych okolicznościach (klient potrzebuje produktu „na wczoraj”),
wtedy może się okazać, że zwyczajnie tracimy cennego i lojalnego klienta bez braki w zarządzaniu.
W takiej sytuacji bardzo ważny jest czas i rezultat. Jeżeli nie jesteśmy w stanie zaspokoić potrzeby w określonej chwili, konsument znajdzie inne miejsce, a nasza firma zostanie przez niego negatywnie oceniona albo zwyczajnie zignorowana przy kolejnych zakupach.
Jak temu zapobiec?
Najlepiej, jeżeli zdecydujemy się na zewnętrzną pomoc w tej kwestii. Profesjonalne firmy logistyczne są zatrudniane na terenie całego kraju, pośrednicząc w przewodzie, uzupełnianiu i zarządzaniu magazynami. Często oferują one autorskie systemu pracujące w czasie rzeczywistym, co pozwala na zmianę statusu zlecenia na bieżąco i zapobiega niepotrzebnym opóźnieniom spowodowanym nieprawidłowym przebiegiem informacji.
Dopiero, kiedy będziemy mieli pewność, że nasz magazyn jest dobrze zarządzany i zaopatrzony we wszystkie produkty, jakie pojawiają się w naszej ofercie – niezależnie, czy na stałe, cyklicznie czy okazjonalnie – możemy mieć pewność, że nie zwiedziemy pokładanego w nas zaufania oraz oczekiwań.
Jest to jeden z warunków udanej sprzedaży oraz zadowolenia naszych klientów, którzy, jeżeli okaże się, że sprostamy ich wymaganiom, powrócą do nas i będą nas polecali swoim znajomym. Ma to także znaczenie w obecnych czasach, kiedy czas jest na wagę złota, a znacznie lepiej zorganizowana konkurencja może dostarczyć ten sam produkt szybciej – i bardzo często znacznie taniej od nas.