Jak polepszyć umiejętności komunikacji interpersonalnej?

Komunikacja międzyludzka jest niezbędna do tego byśmy mogli nawzajem zaspokajać nasze potrzeby. Komunikujemy się ze znajomymi, rodziną oraz podmiotami, które dostarczają nam różnego rodzaju produktów lub usług. Tylko właściwa i rzetelna komunikacja gwarantuje osiągnięcie celu. Powinni o tym pamiętać właściciele wszystkich firm, zwłaszcza tych, których pracownicy mają bezpośredni kontakt z klientem.

zdjęcie - Jak polepszyć umiejętności komunikacji interpersonalnej?

 Szkolenie komunikacja interpersonalna

Komunikacja międzyludzka jest niezbędna do tego byśmy mogli nawzajem zaspokajać nasze potrzeby. Komunikujemy się ze znajomymi, rodziną oraz podmiotami, które dostarczają nam różnego rodzaju produktów lub usług. Tylko właściwa i rzetelna komunikacja gwarantuje osiągnięcie celu. Powinni o tym pamiętać właściciele wszystkich firm, zwłaszcza tych, których pracownicy mają bezpośredni kontakt z klientem. W firmach zajmujących się bezpośrednią sprzedażą różnego rodzaju dóbr oraz usług należy zadbać o regularne prowadzenie szkoleń. Szkolenia powinny być prowadzone przez wykwalifikowanego i doświadczonego szkoleniowca. Przed wyborem danej firmy szkoleniowej dobrze jest zaopatrzyć się w informacje na jej temat. Możemy bez większego trudu odszukać je w internecie.

Szkolenie z komunikacji z klientem pomoże pracownikom poznać i opanować podstawowe zasady kontaktu z klientem. Kontaktując się z klientem należy być uprzejmym oraz kulturalnym. Niełatwo jednak być miłym, gdy pracownik jest zestresowany oraz przemęczony. Szkolenie pomoże pracownikowi nauczyć się jak należy powściągać negatywne emocje przy kliencie. Bardzo przydatne w każdej firmie może okazać się szkolenie radzenie sobie ze stresem. Szkolenia antystresowe sprawią, że pracownicy poczują się docenieni przez pracodawcę. Organizacja tego typu szkoleń oznacza bowiem, że pracodawcy nie jest obojętny los pracownika.

Na szkoleniu antystresowym pracownik pozna tajniki radzenia sobie ze skutkami długotrwałego stresu. Nie da się ukryć, że stres bardzo źle wpływa na pracę. Przemęczony, zdenerwowany pracownik może być mniej wydajny. Stres zaburza również komunikację i przepływ informacji między współpracownikami. Najbardziej niebezpieczny dla firmy jest zaburzony przepływ komunikacji na linii pracownik- przełożony. Szkolenie komunikacja interpersonalna sprawi, że pracownicy zrozumieją jak należy rozładowywać stres, by nie zaburzał komunikacji z innymi. Stres i błędy w komunikacji interpersonalnej nierzadko powodują agresję. Agresja zaś może fatalnie wpłynąć na efekty pracy. Podczas szkolenia z komunikacji pracownicy dowiedzą się jak unikać agresji oraz poznają techniki asertywności. Asertywność bywa często mylona z agresją.

Na szkoleniu warto poruszyć ten temat i wyjaśnić uczestnikom szkolenia różnicę między agresją a asertywnością. Należy również oduczyć pracowników postawy unikającej. Postawa unikająca może bowiem spowodować, iż pracownik będzie bal się wygłaszać swojego zdania. Unikanie postawy unikającej sprzyja budowaniu relacji z innymi oraz zapobiega konfliktom. Szkolenie będzie atrakcyjniejsze, jeśli pracownicy otrzymają jego plan oraz gadżety. Na szczęście dzisiaj większośc firm szkoleniowych oferuje właśnie tego typu pomoce. Aby szkolenie było skuteczne, należy zaś zadbać o jego systematyczność i regularność. Tylko cyklicznie przeprowadzane szkolenia przyniosą upragnione rezultaty.

Podsumowując powyższe rozważania z całą pewnością można dojść do wniosku, że komunikacja z klientem szkolenie jest niezbędne w firmach, których pracownicy mają na co dzień kontakt z klientem. Odpowiednia postawa wobec klienta sprzyja bowiem budowaniu relacji z nim i może zaoowocować sukcesami sprzedażowymi. W każdej firmie bez względu na przedmiot jej działalności przydatne będą również szkolenia o tematyce radzenia sobie ze stresem. Tego typu szkolenia pomogą pracownikom zrozumieć jakie są objawy stresu, jego negatywne skutki oraz w jaki sposób należy im zapobiegać. Nie da się również ukryć, że w każdej firmie przydalaby się organizacja szkoleń z komunikacji interpersonalnej. Szkolenie z komunikacji może okazać się pomocne, jeśli pracownicy mają problem z wzajemną komunikacją. Tego rodzaju szkolenia pomogą również wtedy, gdy w firmie pojawiają się konflikty na linii podwładny- przełożony. Aby szkolenie było skuteczne, należy z całą pewnością zadbać o wybór właściwej firmy szkoleniowej. Dobrze by było wybrać taką, która cieszy się pozytywnymi opiniami klientów. Jeśli szkolenie przeprowadzone przez daną firmę nam się spodoba, nic nie stoi na przeszkodzie byśmy skorzystali z jej usług ponownie.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.