Jak sprzedawać skutecznie i bez stresu

Praca sprzedawcy wbrew pozorom wcale do tych najłatwiejszych nie należy, szczególnie w przypadku gdy pracuje on na własnej działalności gospodarczej.

21 lipca 2017
zdjęcie - Jak sprzedawać skutecznie i bez stresu

Codzienna praca związana ze sprzedażą u wielu jest przyczyną stresu. Jego poziom zależy naprawdę od wielu czynników jednak najczęściej przyczyniają się do tego lęk przed odrzuceniem, brak umiejętności skutecznego przedstawiania produktu, brak zaangażowania i entuzjastycznego podejścia do wykonywanej pracy czy problemy w ciężkich sytuacjach np. przy łagodzeniu konfliktu z tak zwanym ''trudnym klientem''. Dla wielu kłopotem staje się właściwa i zachęcająca klienta do kupna danego produktu jego prezentacja. Wielu sprzedawców najczęściej popełnia w trakcie prezentacji dwa dość istotne błędy:

  • nie potrafią trafić lub wzbudzić w odbiorcy prezentacji potrzeby posiadania danego produktu
  • po prostu źle dobierają słowa, przez co większość potencjalnych klientów nie widzi powodu do zakupu nawet wydawałoby się niedrogiej rzeczy.

Jest duża różnica między stwierdzeniem '' oferuje Państwu bardzo drogie, ale za to bardzo skuteczne suplementy do waszej codziennej diety'' a '' oferuje Państwu bardzo skuteczne, ale za to bardzo drogie suplementy waszej codziennej diety''. Tu kolejność zdań odgrywa największe znaczenie, znaczna większość klientów ulegnie namowom po wypowiedzeniu drugiego stwierdzenia. Być może wielu uzna to za pewnego rodzaju manipulację.

 

Jakie są najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych? Jak podnieść skuteczność sprzedaży w dziale? Sprawdź te szkolenia: Gamma. Firma szkoleniowa roku!

 

Być może jest to i prawda, ale nie ma się co oszukiwać - jeśli chcesz coś skutecznie sprzedać a przy tym osiągnąć satysfakcjonujący zysk tego rodzaju gierki słowne mogą bardzo w tym pomóc. Jednak bardziej niż manipulacja do określenia takiej sytuacji pasuje słowo perswazja. Zadanie to ułatwiają również sami klienci podatni na takie słowa.

Pewność siebie i świadomość wypowiadanych słów ma wielkie znaczenie dla zmniejszenia poziomu stresu lub wręcz jego wyzbycia się u sprzedawcy. Manipulacja manipulacją ale bardzo ważne w tym jest również etyczne podejście do tematu. Mając świadomość, że sprzedaje się produkt bardzo wartościowy za przyzwoitą cenę, nie oszukując przy tym wielu ludzi sprzedawca pozbywa się stresu związanego z oszukiwaniem niejako klienta. A zrelaksowany sprzedawca potrafi działać naprawdę zdecydowanie bardziej efektywnie. Dobra jakość produktu pozwala sprzedawcy na rozwinięcie swoich umiejętności sprzedażowych.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.